Koppel och sele?
Jag köpte ett koppel till råttorna för ett tag sen eftersom det börjar bli varmt ute, men jag gav snabbt upp försöken … Eftersom dom slinker igenom selen på två röda 😮Jag spänner åt lagom, hårdare går inte utan att det blir för stramt, och ändå slinker dom ur.
Det här kopplet från arken zoo: http://vetzoo.se/images/products/mid/sele-och-koppel-till-ratta-och-iller-AQOyX4.jpg
Jag vill så gärna låta dom känna gräset och riktigt frisk luft :\
Så jag har lite frågor till er som brukar använda koppel:
Vad har ni för sele? (Gärna bild om det går 🙂)
Kan dom slinka ur om dom verkligen försöker, eller gör era små det bara inte?
Tacksam för tips!
Det som funkar bäst på råttor är en 8-sele och jag är också intresserad av vilka det är som säljer dessa då jag är på jakt efter en ny! 🙂

jhag använder 8 selar till mina råttor
(som jag tillverkar själv)
You can't spell Bitchy without Itchy
Jag kapar denna tråd lite genom att säga att..
Jag söker också en 8-sele.
Om någon säljer för ett bra pris en stadig en som är säker så att råttorna inte rymmer.
SÅ PMA MIG :)
Mvh. Sanne & Djuren
Jag använder en 8 sele. Funkar jätte bra, jag brukar inte ens sätta den så hårt. De kan ju ta dig ur om de försöker men har man koll på dem så brukar det vara lugnt. Våran knäpps även på ovansidan, så man knäpper ihop halsringen och magringen i varandra om ni förstår, blir svårare för dem att dra den över huvudet då.
Tass, försöker också hitta en bra sele som de inte smiter ur. Köpte nämligen en, men fick lämna tillbaka den. De bara slank ur den.. :P
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
#4-5 de är dom vi kör på här. Tycker den modellen av 8sele är bäst. Kan man välja om man vill ta av trycket från halsen eller inte. Tycker även den blivit lite säkrare med den delen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#7 ja men det är ju dig jag köpt dem av om jag inte mins fel!! Ah, hade helt glömt. De är verkligen jätte bra! :D
#8 antog det :-). Men aldrig fel att putta in lite smyg reklam 😃
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#4, 5
Tack för bilderna! Den där selen ser helt perfekt ut! 🙂En sån måste jag skaffa!