Bajs
En av mina råttors bajs ser lixom dammigt ut, de är ganska hårt och torrt och ser ut som ett russin. Någon som vet vad det kan vara för något?
Avföring som avviker från det "normala" kan vara ett tecken på näringsbrist av något slag och om det är tort kan det även vara att h*n får i sig för lite vätska.
Vad har du gett dem att äta under tiden som avföringen har varit såhär?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#1 han dricker normalt, har haft koll på de. Maten som dom fått är samma som dom alltid brukar få, mestadels sallad gurka tomat, lite kött ägg pasta potatismos ärtor ost spenat broccoli mm. De är väldigt blandat. Men jag tycker det är konstigt att bara han har så och intd de andra eftersom dom äter samma mat. Och sen att avföringen ser dammig ut tycker jag är konstigt. Läste på hundar i focus att de kan vara kalk som gör att det bli så?
Av det du skrivit upp är det ingenting som är särskilt kalkrikt så tveksamt
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#3 de va ju inte precis all mat, är så mycket dom får :) men kan inte tänka mig att de ärde heller. Men såg för bara stund sen att det är till sin vanliga färg igen, forfortfarande lite torrt o skrynkligt men mycket bättre! Får hålla koll, annars blire nog en tripp till veterinären. Men tack för snabba svar! Mycket uppskattat