Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 393 ggr
missstrawberrii
1

lite hjälp tack!

Mina tre gossar började klia sig för någon dag sen så jag tog dom till veterinären för kplla upp de. Han hittade där inte något speciellt men skrev åndå ut något lusmedel för att va på den säkra sidan. Jag fick stronghold och har också hört att det ska funka bra på råttor. Men nu till min fråga: på förpackningen är de en hund och där man hittar dosdring etc står de bara om hundar och katter. Funkar den här ändå till råttor? Tänkte att det kanske kan finnas olika sorter stronghold till olika djurarter? Lägger upp en bild på förpackningen i nästa kommentar så man kan se :)

missstrawberrii
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild (om det funkar nu)

Osmos
0

Det är samma sorts Stronghold till alla djur, bara olika koncentrationer. Den du har har den lägsta koncentrationen, så den är bra till små råttor. Sa veterinären hur mycket du skulle droppa på?

missstrawberrii
0

#2 va bra! På receptet som han skrev ut står det 3 x 0, 25 ml x2 Stämmer de bra tro? :)

Zakaraa
0

MEd Stronghold är det svårt att docera, i flesta fall brukar man droppa en droppe på varje råtta och det räcker med en gång (många veterinärer säger att man ska upprepa men jag har aldrig hört någon person som behövt det)

Dock tycker jag det är konstigt att du fått stronghold utskrivet om veterinären inte kunde hitta ohyra. Varför medicinera för något som inte hittats menar jag?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

missstrawberrii
0

#4 okej va bra, då tar jag bara en droppe. Jo de är ju sant, men han sa att det fanns några parasiter som kan vara svårt att upptäcka, och eftersom alla tre började klia sigmmycket på samma gång så trodde han att de borde vara något sånt. Men jag får helt enkelt testa och se om jag får något resultat :)

Denna kommentar har tagits bort.