Knasig händelse
Min ena råtta Amadeus ramlade nyss ned från en hängmatta till botten, har fler hängmattor så det inte ska kunna hända men han liksom reagerade inte eller något, han var typ avsvimmad (vetfaktisktinte). Han liksom bara föll och landade på en hängmatta men reagerade inte så han fortsatta falla, och när han kom till botten rörde han inte på sig, när jag gick fram och klappade på honom var han fortfarande stilla så jag tog upp honom och satte honom mot mig och så så klättrade han bara upp på min axel och höll på som att inget hänt, nu gosar han med mig, springer omkring i sängen och leker som vanligt, men vad kan ha hänt? Han är relativt gammal, runt 2 år nu. Kan det vara nära slutet för honom?
Min älskade deus ❤️
//Ebba
"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"
Min råtta har gjort samma sak flera ggr, och han är bara 6 månader…
Fick väl en chock kanske?
Mvh. Sanne & Djuren
Alldeles, alldeles väldigt trött?
#1 Åh! :/
#2 Ja, låter som det
#3 Jo, kanske det, låter ganska troligt!
//Ebba
Om du är osäker på hans hälsa så far till veterinären :)
Mvh. Sanne & Djuren

De brukar få en smärre chock när de faller högt och sitta och glo en stund. Oftast är det ingen fara. Kläm igenom honom ordentligt, känn på leder och titta på honom när han rör sig. Jag tror du märker om han är skadad.
Älskar mina stora små vänner..
Kom dock ihåg att råttor sällan visar om de har ont.. förutom om de är riktigt illa till. De är så smådjur och inte så lätta att tyda. Så är du minsta osäker så far till veterinären. Man kan inte fara dit i onödan :)
Men som sagt du bör se på honom om han tog skada av fallet. Mina råttor har ramlat ett par gånger allihopa.. Men ingen har någonsin skadat sig mer än att vricka foten(han fick bo i en hamsterbur tills han kunde stödja på benet som han skulle igen)
Mvh. Sanne & Djuren
Tack till er båda, har dock vart på konsert och bor hos min pappa i en annan stad i några dagar, så min mamma och syster passar råttorna, men ska definitivt känna igenom honom ordentligt när jag kommer hem, ska nog även be dem där hemma kolla lite extra på honom :)
//Ebba