ber om ursäkt
För några dagar sen blev det rätt så livat här på rif då det gällde min dåliga planering med att avla på Bianca. Nu har jag gått och funderat över det och insett att det inte alls är en bra idé. För det första är nog inte Bianca ett bra avelsmaterial, och jag själv måste nog komma upp på benen helt och hållet. Så jag tänkte vänta med det i några år till och försöka istället få så mycket kunskaper utav avel och genetik som jag kan.
Amanda eller Fjordell som hon heter här på rif fått mig på andra tankar och ska ge mig lite tips och hjälpa mig med frågor osv. Det är jag väldigt tacksam över att hon vill ställa upp och gav mig ett nytt seende över detta. Om det finns fler uppfödare där ut i världen som vill lära mig allt om avel och det här med genetiken hur man plusar ihop den färgen och den färgen och vad det blir för färg, får ni gärna meddela mig, det skulle uppslattas!
Så det jag vill komma till är att jag ber om ursäkt för att jag blev så arg och tyckte alla var dum i huve, men det är ni absolut inte! Egentligen ska ni ha ett stort TACK för att ni stoppade mig och fick mig att inse att jag inte är redo än och måste komma en bit till med bättre planer. Så jag hoppas att ni inte är arga på mig osv, vill gärna kunna komma tillbaks till rif igen och skriva här då och då.
ha det bäst iaf!

Vi har nog alla gjort våra misstag i början skall du veta.Ingen är perfekt.Ser verkligen fram emot att få se dig här ofta på sidan samt få se bilder på dina råttisar! Kram på dig!
Tack så mycke vad glad jag blir! Kram!
Jag tycker du ska ha en stor eloge också, att du klarar av att säga förlåt, samt ta till dig det folk skriver och kan ändra uppfattning :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#3 det ska jag absolut börja göra härdanefter! :)
Tycker det låter som en bra plan :) Har själv gjort mina misstag och haft för bråttom fram när jag mått bättre. Det är lätt hänt. Lycka till med allt :)
#5 joo, det är bättre att jag väntar i några år som sagt, och kontaktar uppfödare o tar reda på så mycket som möjligt om uppfödning osv, så jag lär mig mycket :) tack så mycket!
Ja jag håller med de ovanstående. Stor eloge att du inte blockerade all information du fick. Utan lyssnade på det.
Även att du skrev denna tråd ger stor tummen upp!
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#7 tack så mycke zickan! glad jag blir! ska fortsätta lyssna på folk och deras åsikter, för det kan visa dig att dom har rätt ibland också!
Det är stort, när människor kan erkänna sina misstag, och till och med be om ursäkt. Tummen upp! :D
Tack ska du ha!^^
Tar av mig hatten och bugar… Stort att öppet erkänna sitt misstag.
Jag visste att du är en klok människa! Som sagt, om du någonsin behöver hjälp, så finns jag här. Kan inte jag hjälpa dig, ptja, då kan jag hänvisa dig till någon som kan. Det finns många vettiga råttägare och uppfödare därute som säkerligen ställer upp och hjälper om de har möjlighet.
Man står aldrig ensam när man har ett intresse som man delar med så många andra!

Det är ju rätt naturligt att bli offensiv när man får kritik, speciellt när det är öppet på ett forum, så. Så jag tycker nog inte att din reaktion var speciellt konstig utan jag förstår verkligen att sånt här kan få en att må dåligt och känna sig utstött och då vill man ju försvara sig.
Men det är ju en superbra egenskap att kunna backa och fundera lite. Vi är alla blinda ibland.
Sen tycker jag också att ni på forumet har blivit bra på att ta såna här saker på ett snyggt sätt. Det är en jätteskillnad jämfört med för ett par år sen när jag var aktiv. Man måste vara lite varsam med människan med när man säger till, annars blir det inte ett bra utfall, liksom. Det är tufft ändå att få kritik av flera personer på samma gång. Samtidigt finns det så klart vissa moraliska hållpunkter som det är viktigt att lyfta upp.
Nä, men en eloge till både Mellebelle och ni andra skulle jag vilja säga! :)
Älskar mina stora små vänner..
Jag beundrar dig för att du -som många ovanstående nämnt- backade undan och insåg att du var lite vilse på just den punkten^^
Önskar dig lycka till när du väl bestämmer dig för avel och det kommer bli kul att se dig aktiv här på rif :D
Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis
Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger
Tack så jätte mycket allihopa! Era ord glädjer mig fruktansvärt mycket! En stor kram till hela högen!