Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 933 ggr
miramis
0

naffsa

Min ena rådis vill naffsa och smaka på mina fingrar,öron,mun hela tiden..varför?

rattmamman
0

En av mina råttor biter mig i tårna och örsnibben så fort hon får en möjlighet till det. Hon biter lite för hårt för att det ska vara roligt, samtidigt som det är för löst för att vara ett "riktigt bit". Har ingen aning om varför hon är sådan och har inte lyckats få henne att sluta. Men jag försöker hålla tår och öron på avstånd… och då funkar det kanon! Glad

miramis
0

Jo öronsnibben är en favorit hon min tjej..Precis som du beskrev det är det för löst för att vara ett riktigt bit men ändå så hårt så det gör ont..

zimzon
0

Hehe, min ena råtta trycker alltid in nosen i öronen på mig. Och så drar hon alltid loss öronhängen om jag har det. :)

cosmonita
0

Jag har ett par råttor som smakar på mina fingrar om jag sticker in dem till dem. Men det känns inte ens obehagligt.

De som varit så ivriga från början att de nafsat (dvs att man ens reagerat)  har jag lärt att låta bli genom att blåsa en snabb luftstråle mot dem när de nafsar.

Sen har jag några rådisar som gärna slickar och "känner" på fingrarna med munnen. Det känns bara mysigt…

Aleexandra
0

Mina "tvättar" mig och Daimii ÄLSKAR att trycka in hela huvudet i mitt öra , vilket kittlas något fruktansvärt , men dom tuggar inte på mig utan på det jag håller i eller halsband , men dom börjar lära sig att det inte är tillåtet :D

etten
0

jag har en tjej somalltd biter i fötterna och sedan springer iväg.. och det gör ont..

sitter hon på axlen biter hon mig ibland i nacken eller öronen.. kommer hon då fram till ansiktet bidter hon mig i munnen eller näsan eller ögonlocken och det gör ontt.. fattar inte varför hon gör de..

för annars e hon en av de kelnaste råttorna jag har och är alltd kontakt söknade och vill alltid vara hos mig..

tror ibland hon vill busa och känns då dumt att säga till henne men de gör jag ju efterson det gör ont.. men de fattar inte hon utan gör om de nästa sekund igen ändå..

så man får vara på sin vakt med henne.. Glad 

men hon e go min lilla vän..

oskila
0

råttor, särskilt yngre, undersöker saker genom att smaka på dem. Det kan ju vara en bidragande orsak till allt nafs ni beskrivit.

etten
0

ja men min hona är 1 år.. och har alltd gjort så..  det kan jag inte riktigt förstå..??

oskila
0

du smakar väl helt enkelt gott och hon blir tvungen att kolla om du är mat för säkerhets skull :)

Naama
0

Du luktar nog helt enkelt gott.

Mina råttor brukar slicka när det smakar gott. ja, nästan alla. Eli biter så fort det luktar annorlunda. ^^

Soulonfire
0

En av mina råttflickor naffsar lite lätt vid näsan och vid munnen på mig, precis som ni beskriver det! inte för hårt men inte jättelöst heller. kan man kanske säga att hon biter inte hål? men det verkar vara en del av hennes mys"ceremoni" har aldrig sett henne vara elak mot sin kompis. hon är världens mysigaste! kanske det är ett udda sätt för henne att visa tillgivenhet, hahaRäcka ut tungan

Taci
0

Verkar som alla har nån råtta som gillar att bita tag i vissa kroppsdelar^^ Min ena råtta brukar "bita" mig i ögonlocket, om hon får chansen, det är inte det skönaste kan jag ju säga! Fötter är en favorit också för alla, men bara om man har strumpor på sig ^^

Daydreams
0

ja just ögonlocken gillar mina med, men dem biter väldigt lätt så det gör inte ont.

fast bebisarna som jag fick igår de kröp nästan in med hela kroppen i örat. det var inte riktigt lika trevligt lol

Taci
0

#13, hahaha .. :D

Nej, det är inte hårt hon biter här heller, jag får nog mest ont av tanken att hon har tänderna på mitt ögonlock ;D Hon naffsar knappt, sätter bara tänderna jäääättelöst runt, men det är obehagligt nog ;D

BettySue
0

Min ena biter inte alls, den andra är galen i tyger och måste alltså gnaga lite på tröjan eller strumpan. När de var yngre (de är tre månader nu) brukade de naffsa men  nu har de slutat. De nosar gärna i örat vilket kittlas men är väldigt roligt,och halsbandet är lite svårt att låta bli ibland. Men de lär sig. ^^

ratmamman
0

Alla min tre nafsade i början, men alla har slutat (nästan…). Man kan lära dem att inte göra sånt man inte vill att de ska göra, eller hur? Tycker de är duktiga på att "lyda" iaf…Men naglar är en svår frestelse…Skrattande