Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 925 ggr
zickan
0

S. Hooded

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • födelsedatum: Något osäkert. Ca 5-6 veckor i dag
  • färg, teckning o hårlag: Black hooded & Champange hooded(lite mer åt missmarked hållet)
  • kön: Hanar
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 9/9 (vad jag veet)
  • faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej, ca halvåret kanske, vet ej. 
  • moderns namn, födelsedatum, vikt: Inte fått ett passande namn ännu. ca halvåret kanske. Vet ej vikt innan parning. ca 200 när hon kom. 
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning:
    Svarade på en annons och allt var så suspekt. Valde åka dit. 
    Kopierar in det jag skrev när jag kom hem:  Föräldrarna köpta som två hanar. Men så var inte fallet. Ägarna ville bli av med dom fort. Ormarna hade inte tänder och ville inte äta upp dom :-S. Bodde i en mellan duna, spån och hamster hjul. Matskålen var en jätte liten hamster skål som stod tom. Hon som körde noterade även att det inte var nån vattenflaska synlig. 
    De försökte även pracka på oss en hundvalp då deras son var allergisk och även ormarna ville de sälja. Ändrade åldern på råttorna hela tiden. Först var de 2-3 veckor när vi kom, men när jag velade om de verkligen borde lämna mamman så var de helt plötsligt 5-6 veckor. Men jag tror de är rätt mycket 2½-3 v när de kom hit. Hade ännu bebis uppåt näsan och de vägde runt 20gram. Idag väger minsta 78gram och största börjar närma sig 100gram
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:
    Lite små fega på plötsliga och läskiga ljud. Men kontaktsökande, framåt och rätt nyfikna. Enkla att hantera. Mamman är väldigt stresstålig. Mycket duktig mamma. Hon är inte mycket hanterad men accepterar att man hållit på med ungarna och väldigt go att hantera när man väl plockat upp henne. I buren är hon ännu lite feg.  
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 150:-. Inte reggade och pris är diskuterbart
  • ort där råttan/råttorna finns: Västerås men transport kan troligen lösas åt flera håll den 11-12/5 (Norrköping, Gävle, Sthlm, Hällefors osv). Gävle finns troligen transport även 28/4.
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Info@zickans.com. 
    Om annonsen ska vara låst eller ej: Nej

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Black hooded hanen.

[pepparkatt]1
0

Men stackars :-( finns dom kvar? Hur mår dom nu?

zickan
0

Denna har jag glömt bort. De mår bra men bara black hooded hanen kvar som söker hem