Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 610 ggr
Fridborg
0

Fodervärd sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag bara har hanar hemma tills jag flyttat till större och kan skaffa mig honor och samtidigt vill fortsätta min uppfödning söker jag en fodervärd åt 2, eventuellt 3 av de små honor som föddes i min kull.

Beroende på hur honorna utvecklas kommer jag att vilja ha 2 kullar, en av varje syster eller högst 2 från en av dem. Den tredje honan följer mest med som sällskap eftersom jag inte vill sära 3 systrar.

Fodervärdskapet innebär att du som fodervärd har dem som dina egna men att ägarskapet går över när en kull (eller två) har fötts. Vill du inte ta hand om kullen gör jag det självklart själv, så det är inget krav. 

Mina krav:

• Fodervärden skall bo i 08-området eller städer väldigt nära för att underlätta transporter av honor och den tilltänkte hanen.

• Tidigare erfarenhet av råttor krävs för att lättare kunna utvärdera hur de är som individer till mig. Jag kan rucka lite på tidigare erfarenheter av avel, mot att man är mycket införstådd i råttans lynne.

• En god kontakt med mycket uppdateringar. Minst en gång i månaden i varje fall, gärna mer. Dessa betyder mycket för mig då det är min första planerade kull som jag vill testa att gå vidare med.

• Kan man inte ha dem kvar av någon anledning får man inte placera om dem själv, det står jag för. Alltså kan jag ta dessa tillbaka vid problem även när ägandeskapet gått över till fodervärden. Jag vill veta vart mina råttor hamnar.

• Att komma och hälsa på och se hur ni fungerar ihop innan en "placering" görs. Det är mycket viktigt för mig att få ett ansikte och känna av personkemi, både mellan fodervärd/mig och fodervärd/råttor.

Om du känner att du är rätt person så skriv gärna ett PM om dig själv och vad du kan ge mina små älsklingar. Tex bur, mat, tidigare erfarenheter, om man har andra djur osv. 

Har du några frågor så skriv dem i PM:et så svarar jag så gott jag kan :)

MVH Fridborg, Enterprise, Venture och Challenger