Löss?
Jag tror att mina råttor har löss, jag har behandlat mot de flera gånger o då försvinner prickarna. Men efter några dagar/en vecka är dom tillbaka, vad gör man då? Snälla hjälp! 😕
Vad har du fått för medel av veterinären? Vad säger hen om saken?

Det låter som om du behandlat med något receptfritt medel? Det bästa är att gå till veterinären och få stronghold utskrivet. Sen droppar man bara en droppe i nacken på varje råtta, och om man vill kan man upprepa det efter 2-3 veckor, men det brukar inte vara nödvändigt:)
Jag använde frontline på mina efter jag hade tröttnat på att behandla dom med en spray som inte ville fungera. Bara ytterst lite i nacken på nybadad och nytorkad råtta, upprepa efter 2 veckor. Gjorde susen 🙂
Alla levande ting har lika värde!
Kraamiz
Frontline kan råttan dö av om man har otur, så det bästa är att få stronghold från veterinären :)
Kom ihåg att du måste sanera buren efter att du avlusat råttorna, annars finns lössen kvar i buren.
Jag skulle också rekommendera Stronghold som är mycket bra! :)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

#5 Det behöver man inte om man använder stronghold:)
#6 Jag gör det ändå för att vara helt på den säkra sidan!
Men sen tänkta jag på det också, man brukar väl bli rekommenderad av vett att göra en dos till efter ett par veckor, men som brukar hoppa?
Jag gjorde bara en gång och alla försvann iaf :)
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

#7 Ja, man kan ta en dos till om man vill, men det brukar inte behövas eftersom stronghold är verksam under lössens hela livscykel. Alltså de äggen som lössen lägger hinner kläckas och de lössen hinner bita och dö innan de hinner lägga nya ägg:)
Jag har inte varit till veterinär o fått medel, vi har köpt lusmedel på sprayflaska. men de funkade såklart inte. Sen så läste ja här på iFokus att man kunde använda olivolja. De funkade i en vecka, sen var dom små odjuren tillbaka!! Hur mycket kostar de att få sånt medel av en veterinär?
167 kr, sedan 150 kr fick jag betala för att vetrinären skrev ut det.
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
Måste man betala båda summorna du skrev?
japp
Fett bra tråd, Mina djur har inte löss men nu vet jag vad jag ska göra om dem får löss ^^
Kan iaf säga att de inte är så trevligt… 😐 Men de är ju bra att tråden hjälper andra oxå 😃
Mina fick här om dagen, tog en luskam (för människor) Drog igenom pälsen och Badade dom samt gjorde rent buren helt. Allt borta vad jag sett :D Billigt alternativ om man inte har pengar.
Alla levande ting har lika värde!
Kraamiz
#15 Och har du missat ett enda litet mikroskopiskt ägg är de snart tillbaka ;)
#16 Hon behandlade oxå :) Men det går extremt mycket snabbare på det sättet! :)