Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 941 ggr
WarMinerTool
3

Tips på mat

Några tips på mat? Typ recept på saker som man har hemma som råttor gillar! :D

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

[[Mellebelle]]
0

tass vill också ha tips på de ^^

WarMinerTool
0

Inga som kan tipsa nu? Måste ju gå snart ^^

vapensyster
0

Hårt kokta ägg. Inte ta bort skalet utan bara göra så att det är en spricka i skalet :)

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

WarMinerTool
0

Ok, ska sätta det i minnet! :) Någon som kan ett recept på någon fröblandning elr liknande?

KastKatt
1

majs, gurka, salad, tomat, pasta, ris, gröt, välling, ruccola, broccoli, äpple, päron, banan, blomkål, kål, paprika och typ det mesta utan typ.. lök och lutfisk?

Tänk på att sakersom blömkål, kål, broccoli bör förkokas.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Andreas86
0

Istället för att göra en ny lånar jag denna lite, någon här som kan maila eller skirva här något Torrfoder som man kan fixa ihop själv som dom alltid har tillgång till då jag hört att färdigt Torrfoder kan vara farligt.

Skulle vara tacksam om ni skrev hur mycket det ska vara av varje sort med.

Zakaraa
1

#6 ta en titt i Vanliga råttfrågor under mat så kommer du hitta ett recept "såhär matar terato"

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Andreas86
0

#6 Tackar ska kolla

[juunii]
1

http://bumbilus.weebly.com/3/category/rattmenyerb931bf6d59/1.html

Där hittar du några recept till råttor! :)

KastKatt
0

Jag använder mig av "terato"blandnind som det kallas :) Sök på "så här matar terato" så tror jag receptet kommer fram. det är en foderbladning.

Greetings.

Legacy Mwari.

dorkey
1

Tagen från min hemsida:

Roliga tips på mat: 

• Rå köttfärs med grädde.

• Pannkaka med banan eller äpple.

• Välling med mjölk, en skvätt grädde, mosad banan, äggula, majs, och eventuellt blöt hundmat.

• Bönsallad: Koka kikärter + andra bönor. Mosa, blanda i lite olja, skivad gurka, sallad och färska groddar.

• Risgryta: Blanda i keso, grädde, grönsaker, kött, sesamfrö, vetegroddar & rester från människomiddagen.

• Skaldjur som de är, både skalade och oskalade.

• Omeletter, lek med fantasin.

• Grönsaksgryta: Blanda i alla möjliga rotfrukter, frukter och grönsaker. Servera med rå grädde eller keso.

• Häng upp köttben (helst fryst) i buren från gris, ko, vilt eller kyckling.

KastKatt
0

Jag brukar ta allt jag har hemma och gör en röra.

Igår gjorde jag så här:

hackade broccoli, potatis, kålrot, morot, paprika och kål och kokade tills det var mjukt. Hällde i frysta ärtor och hallon som tinar på ett kick när de andra är nykokt.

hade även i en banan, havregröt och leverpastej. Sen mixade jag allt till en oaptitlig brunsörja med olivolja. Men råttorna tycker det var smaskens!

Greetings.

Legacy Mwari.