Srs kontakt?
Ja jag börjar bli ärligt irriterad. Någon här på srs som kan hjälpa?
Betalade in medlemsavgift till dom för en månad sen, har inget hört och får inge svar när man försöker kontaka dom.
Det är ju ändå en månad jag missar och då även inte kan regga mina ungar som var tanken.
Gör en chansning och frågar här då man inte får svar av dom direkt och jag har noll koll på vilka som jobbar där och inte
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Har du skickat mail till hela styrelsen?mail. styrelse@srs.se
Ang att regga kontakta uppfödarregistratorn på telefonen .
Tack för svaret, då jag ringt har jag inte fått svar, har oregelbundna tider så kan inte ringa så ofta tyvärr.
får testa styrelsen också, minns inte vilka jag mailade sist
Jag fick inte heller nåt svar när jag hade betalat in medlemsavgift, sedan mailade jag ordförande och då fick jag svar fort. Skulle gissa på att om du mailar henne och skickar in kullreg med en lapp till registrator så kanske dom kan regga dom åt dig ändå eftersom det inte är ditt fel. Jag skickade in stamtavlor väldigt nyligen och fick tillbaks dom på cirka 2 veckor, så det funkade iaf för mig även om jag inte hade fått medlemgrejer än. :)
Får maila henne igen då och se om de snabbar på. Hoppas de kan ordna det :)
Skicka mail med kvitto på din betalning till styrelsen.
Man får tyvärr räkna med att det kan ta 1-2 veckor innan kassör meddelat resten av styrelsen om nya medlemmar osv.
En månad tycker jag är för lång tid.
Tycker också att du kan påbörja registrering, dvs beställa blanketter. Också då bifoga kvitto på att du är medlem i ett mail el dyl…

Med tanke på att en reg uppfödare samt flera andra medlemmar inte fått HRöver huvud taget 2012, utan att ha bytt adress sedan föregående år, så lär du någ få vänta. ;D
#6 Sitter man bara o rullar tummarna lär man kanske få det, men om man kontaktar styrelsen så händer det saker…
Haha jag är en otålig människa så segar de får de höra de också. Men fått tag i de nu, tyvärr försent för nyårskullen men ska förhoppningsvis regga RaD kullen (de är ju inte snabast i stan på skicka reg papper)
#8 Bra det!
jag har fått mina papper jättefort, men jag har ju mailat o haft med kvitto… för jag vet ju hur det är med föreningsarbete… 

#7, inte alltid då heller.
Såg det här först nu, och tänkte att jag lika gärna kan svara ifall någon blir osäker på vart de ska vända sig i framtiden:
Mailadressen i #1 stämmer inte. Ska man nå hela styrelsen är det styrelse@rattsallskapet.se som gäller, men oftast är det bäst att gå direkt till personen som frågan gäller (i detta fall kassören, då denne ska ta hand om medlemsregistret och tar emot betalningarna). Styrelseadressen är nämligen den vi använder för att kommunicera med varandra inom styrelsen, och det går väldigt mycket mail dit. Är man osäker är det bättre att man vänder sig till info@rattsallskapet.se för att bli lotsad rätt, eller kassor@rattsallskapet.se om det gäller betalningar av något slag.
Ibland händer det tyvärr att folks maillådor kraschar på grund av mängden mail, och om man har väntat länge på svar är det bra att kolla med någon annan i styrelsen. När en betalning görs, oavsett om det gäller medlemsinbetalning, beställning av registreringsbevis eller något annat, är det toppen om man samtidigt mailar betalningsmottagaren (till exempel kassör eller shop-ansvarig) så att denne kan kontrollera att allt gått som det skulle, att all information finns med och att pengarna kommit fram. Man får inget automatiskt mail när en betalning gjorts, och kontot kollas inte för jämnan (det är trots allt ideellt arbete, vi har mycket annat att göra utanför styrelsearbetet). Därför är det bra med en notis om när en beställning lagts. Det händer lite då och då att till exempel medlemsinbetalningar görs utan att alla uppgifter lämnas i överföringen, och då vet vi ju inte vem eller vad det gäller… Därför tappas tyvärr vissa medlemmar bort, då vi inte vet vem vi ska kontakta.
En tumregel är: ju utförligare information, desto bättre kan ärendet hanteras. Vet ni med er att ni kanske utelämnat någon adressuppgift eller liknande i en tidigare betalning, skicka då gärna ett mail till oss för att komplettera. Ange även datum då betalningen skedde, för att vi ska kunna spåra den.