Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 945 ggr
PlusPlus
0

Svårinredd voljär

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sån idétorka just nu plus att buren jag har är krånglig att inreda. Testade att möblera om i buren men det var inte populärt, tror jag har ett gäng råttor med tvångstankar på hur saker och ting ska stå i buren :p Någon som har tips på hur jag kan inreda så det blir mysigare? Det måste även vara lättstädat då jag städar buren var eller varannan dag. :p Dessutom så spenderar dom mest tid i övre delen av buren, gissar på att det beror på de ibland vääääldigt läskiga katterna som sitter på golvet och kikar på dom. XD Vissa dagar är katterna jätte intressant :p Sen tänkte jag på det här med borrismattorna, gör dom stor skillnad på tryckavlastning för rådisarnas små fossingar elr är det mest för att det ser snyggt ut? Tycker det ser ut att vara så hårt åt dom på hyllplanen och är orolig att dom ska få klumpfot "/

Melissa V
0

Jag köper Gubbskär mattor 39kr  från IKEA. Mina råttor gillar inte alls Borrismattorna och jag ska erkänna jag är inte så förtjust i dom heller. 
Dessa är dyrare men mjuka och lite mer fluff så dom älskar att traska runt på dom eller sova på dem, tycker dom luktar mindre också. 

Tog en räd igår på Ikea och här är resultatet på han buren, kan lägga upp honornas också så kanske du får ideér, inga voljärer men hanburen är rätt hög ändå

Kan du inte ha lite met gömställen, sovplatser och annat gojs längre ner, de blir mer skyddat och lite mer intressantare också

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Bananbullar
1

Det är ju en sån där bur som jag hade (fick en Furet Tower idag tjohej!)
Men jag måste säga att min sådan bur var enkel att inreda, eller så kanske det bara var jag som hade bra fantasi, vad vet jag. 😃

Här kommer en liten bild iallafall som kanske kan vara till hjälp?

PlusPlus
0

Ja men jag har krav på mig att städa var elr varannan dag. Kompromiss mellan mig och pojkvännen för att jag ska få ha råttor ^^ Det som ställer till det tror jag. :p Plus att dom inte får kissa på hyllplanen för då luktar det och då får jag inte ha dem kvar "/