Ogillar att bli lyft?
Hej, jag har en kille på 6 mån som verkligen inte gillar att bli lyft.
Han gör sig platt när man försöker lyfta honom och även om man håller honom med båda händerna eller mot bröstkorgen s sprattlar han väldigt mycket.
Detta gör att det är svårt att undersöka honom och omöjligt att klippa klor eller bada (vilket jag inte ens försökt mig på ännu)
Någon som har tips? Jag lyfter honom mycket och försiktigt, jag ger han massa godsaker när jag lyfter honom men det blir ingen skillnad.
kan det vara lite för att han är rödögd?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Har du provat ta upp han med båda händerna kupade?
-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3
#1 Det är det jag gör. Eller med ena handen om bröstkorgen och den andra runt rumpan. Har testat med att prata med honom, sen klappa honom innan jag lyfter också men fungerar inte så bra.
Greetings.
Legacy Mwari.
Råttor är inte riktigt min grej, men med katter kan man ibland lyfta dem bara några cm väldigt snabbt och sen sätta ner dem innan de hinner stressa upp sig. Efter ett tag kan man hålla dem längre och lite högre upp. Kanske kan vara värt att testa?
#3 Kan alltid testa? har nte varit ett JÄTTEproblem ännu.
Men för ett tag sedan gick de igenom någon slags "spökålder" och då hoppade han från mina händer (lyckades fånga honom igen innan han föll) och han rev upp sår så jag har ärr på ena handen och armen.
Är rädd att han ska göra så igen och skada sig. :(
Greetings.
Legacy Mwari.
Kan tänka mig hur jobbig sådan erfarenhet är 😕 Jag tycker själv om råttor, men det är tyvärr inte ömsesidigt… Men du kanske kan testa att hålla honom som om du skulle lyfta honom, men inte lyfta utan sedan släppa iväg honom igen, för att se vilken reaktion du får? Då är det lite lättare att veta hur pass långt bak du måste börja för att vänja honom vid att bli pysslad med.
#5 Har haft honom sen i vintras så har hållt på ganska länge, han har blivit lite bättre men ja som sagt.
jo ska testa.
Greetings.
Legacy Mwari.