Majkullen!
Hej! Nu har en av mina honor varit på dejt. Det är en planerad kull som ni får lite info om nedan.
OBSERVERA att kullen inte är född ännu och detta är för att folk ska hinna intressera sig, kontakta mig och för att jag skall lära känna dem innan. Jag är mycket mån om vart och hos vem mina råttor hamnar, det är alltså därför annonsen görs redan nu.
födelsedatum: RUNT 3 maj
färg, teckning o hårlag: Färger som förväntas är black, agouti, mink och choklad. Teckningar är variegated, ambk, enfärgat. Släta och rexade
kön: Vet ej ännu
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (6v minst 100g): Vet ej ännu
faderns namn, födelsedatum, vikt: Ratsian Leikkiä Vaan, 05/03-11, ca 700 g (Black american berkshire)
moderns namn, födelsedatum, vikt: Ladugårdens Nattens Dotter, 09/07-12, ca 330 g (Silver black ut)
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Att få fram lugna, snälla råttor med fina färger och perfekta temperament. Parningen planerades noggrant.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Vet ej ännu, men det skall ej vara problem i flock eller liknande, men som sagt, man vet aldrig.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 250 kr st kommer vara reggade i SRS
ort där råttan/råttorna finns: Gamleby, Västerviks kommun, Kalmar län
telnr, epost och alternativa kontaktsätt: 072 588 10 89, Elladulcis@live.se, Facebook: Darling's Rats
Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst
du har pm.:)
http://punkmorsan.blogspot.se/
"Vi lever som odödliga, men dör som dödliga."
/okänd
#1 du med! ;)
på teckningar föväntas även bläsat :)
Tass!
Om jag ändå hade fått skaffa råttor😉
/Kram Jennifer
#4 Du får väl tjata helt enkelt (:
#5 Hihi, får nog göra det;)
/Kram Jennifer
Min andra hona, Splendid är parad samma tidpunkt som denna. Skriver en sånhär om hennes kull med.
födelsedatum: RUNT 3 maj
färg, teckning o hårlag: Färger som förväntas är black, pearl, cinnamon och choklad, ev agouti och mink. Teckningar är variegated, ambk bläsat, enfärgat. Släta och rexade
kön: Vet ej ännu
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (6v minst 100g): Vet ej ännu
faderns namn, födelsedatum, vikt: Father to Son, 27/10-11, ca 730 g (silver black)
moderns namn, födelsedatum, vikt: Spending the Night by Your Side 26/06-12, ca 400 g (Black varigated mm bläsad)
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Att få fram lugna, snälla råttor med fina färger och perfekta temperament. Parningen planerades noggrant.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Vet ej ännu, men det skall ej vara problem i flock eller liknande, men som sagt, man vet aldrig.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 250 kr st kommer vara reggade i SRS
bild på mamman :)
#7 Det där gjorde mig ju inte mindre sugen😛
/Kram Jennifer
#7 om du visste deras personligheter så skulle du inte kunna motstå! ;)
Hur kan det väntas agouti om du har parat två svarta?
If you fight love, you're always a loser
ligger agouti på deras föräldrar :)
OJ ursäkta haha insåg att jag har tänkt fel i genetiken. Förväntas INTE agouti!
Tänkte väl att du skulle komma på det :)
If you fight love, you're always a loser
13# Tack för påpekandet! :)
#7 Är fadern Brisby´s Father to Son?
Intresserad! Jag skickar ett PM till dig under dagen :)
Är alla föräldrar toppörade?
Jag skickar ett PM till dig!
#15 Jajjemen!
#16 Vad kul! Måste dock meddela att jag har dåligt med internet så skicka gärna sms/ring.
#17 Ja alla är toppörade. Jag har fått det.

Tass:)
Har du svår mensvärk? Kika in på