Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 594 ggr
chade
4

Surpuppan Doris

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade tjejerna ute på sängen ett bra tag precis, dom hoppade runt och hade sig medans jag låg och läste, jag var väldigt inne i boken kan jag tillägga. När det var dags för tjejerna att hoppa in i buren igen så hittade jag bara 4 och tänkte vart f*n Doris tagit vägen. Hon gillar att gå på upptäcksfärd lite för mycket för sitt eget bästa, så jag drar ett varv runt i lägenheten och letar i varenda liten vrå utan resultat.

Kommer tillbaka och sätter mig på sängen och min ena katt jamar åt mig, då ser jag en liten råttnos sticka ut under alla kuddar, mysdjur och täcke. Doris ser riktigt förbannad ut över att ha blivit väckt, och Rufus ser jätte stolt ut för att han hittat henne och hållt vakt haha :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

chade
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Superstolta Rufus 😉

thildatessie
0

Hjälp vad söta! Har katten och råttan växt upp ihop?

chade
0

Just den här råttan har inte växt upp med katten, hon är en omplacering. Men katten har växt upp med råttor sen 12 veckors ålder, men han har ingen respekt för dem ändå. Han gör inte illa dem, han är bara nyfiken och vill hälsa, och då får man ju ett litet nafs i nosen av tjurtanterna om de inte är på humör :P Men med hanarna så går det bättre.

thildatessie
0

#4 okej.Jag saknar mina råttor något fruktansvärt…. Har katter nu och vågar nog inte skaffa nya pga dem.

chade
0

Jag har haft råttor sen jag var 16, i somras så dog min sista råtta. Det var första gången sen jag var 16 som jag blev råttlös, och tänkte vara det en stund. men saknaden tog över och en vecka senare hade jag två små bebisar hemma. Så jag förstår dig verkligen!

Tror du inte att det hade gått även om du hade uppsikt på råttorna när de var ute, eller om du har dem i ett rum som går att stänga ute katterna ifrån? För min katthona hon är inte riktigt lika snäll som Rufus, om hon får chansen så springer hon fram till dem och puttar på dem med tassen. Nog för att det är utan klor, men ändå, olyckan kan vara framme när som. Därför får råttorna bara vara i sängen under uppsyn, och ibland vara på golvet. Då får katterna vara i badrummet så länge!

samanthish
0

äsh de flesta katter gör ingenting, jag har haft råttor innan, problemet är min katt är såå snäll så råttorna har gått på stackarn :/ så mamma har fått komma till undsättning o rädda stackars kissen.

chade
0

#6 när jag bodde hemma så var mammas och pappas katt också rädd för råttorna, en riktig mes. Första gången han träffade råttorna så sprang katt och råtta under sängen och ut flyger katten några sekunder senare, och råttan traskar ut med en tuss katthår i munnen. Sen dess har den katten haft respekt för råttor och inte gått för nära

samanthish
0

men min katt är ju såpass dum att han LÄR sig verkligen inte att INTE reta upp råttan när den är med sin mamsis, råttorna ja haft var väldigt avundsjuka.

thildatessie
0

Vill såå gärna skaffa råttor igen. Verkligen. Jag vågar inte för den ena katten tog min ena gerbil… Båda var väldigt pigga på dem. En råtta är ju större men de blir nog triggade ändå.. Katterna är ute och tar möss och sorkar.

samanthish
0

hmm, well inte lätt val, men när råttor kan oftast försvara sig, alla har inte turen att ha en meskatt som jag, men tror defenetivt katten kan få sig ett bett om råttan känner sig attakerad