Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 387 ggr
Melissa V
0

Avelshane till Vanilj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte se mig lite löst runt efter en hane till min Vanilla Sky. 
Hennes första kull vart sjukt lyckad med smarta intelligenta och härliga bebisar och mina tankar gick först till samma hane men vore intressant att testa en annan. 
Men hittar jag ingen som kan leva upp till mina förväntningar blir det samma pöjk igen. 

Vanilj är Beige dumbo "rex" (tal om hon ev är Teddy?) En mjuk tjej som inte alls är som typiska honor. Hon är stillsam, och tänker alltid efter före vad hon göra. Inte någon popcornråtta alls men ingen latmask heller precis, hon är aktiv som de andra men inte så speedad som honor kan vara utan tar sig tid för mysstunder i soffan och bara knastra även om hon samtidigt älskar busa runt och utforska. 
Det var kärlek samma stund jag såg henne och hon är min ögonsten rakt igenom, mer perfektion i en råtta får man leta efter. Allt vad man kan önska med kel men ändå ingen lathund. 
Hon är klok som en liten border collie och lättlärd, totalt genomsnäll. Inga olater mer än att hon är mästare på fjäsk och klura ut saker och ting eller att få sina kompisar att göra saker åt henne, inte ett microkorn av aggressivitet. Perfekta flockegenskaper och är hälsan själv

Hanen vill jag först och främst ha en som liknar henne till sättet, kelsjuk, mysig men ändå ingen lathund som bara häckar igenom dagarna utan gärna kan släppa loss för lite bus. 
hälsan och temperament är A och O och nummer ett. Inget skit vill jag ha in även om det inte går att undvika så mycket som man velat så kan man ändå undvika de så mycket som det går. 
Färgmässigt är inte hela världen men önskvärt är Chocolate, Beige, Cinnamon och helst utan något blått men inget jag hakar upp mig på

och ja… med rätt hane kan jag åka någon bit, men det har sina gränser, åker tex inte 100 mil för en hane 😃

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum