Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 664 ggr
deeremf
0

Hamsterbur som resbur

Hej

Om jag klär vägarna och lägger kuddar i dem kan jag då använda en hamsterbur som resbur?

Den ska ju vara i en bil hela resan så det är inte mycket flytt ute.

Zakaraa
1

Varför skulle du behöva klä den med kuddar? 🤔

Beroende på storleken på buren och hur många råttor skulle jag säga.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

deeremf
0

för att om något skulle hända skulle kuddarna ta stöten snarare en en massa galler.

Zakaraa
0

Tror snarare att kuddarna skulle ta upp en massa utrymme och försämra lufttillförseln.
Men som sagt beror mer på storlek och antal råttor än hur du inreder den som avgör om en bur kan fungera som transportbur eller inte.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

mikeiko
0

Det går jättebra att använda hamsterbur som transport, lättast för att drag- och insynstäta den är att linda en fleecefilt omkring/över den. Det du kan tänka på är dock att vissa vattenflaskor läcker som bara den om de får en bumpy ride :)

Alenzi
0

Om du på något sätt fäster buren ordentligt, så den inte flyger omkring i bilen om det blir lite skakigt eller OM något skulle hända - så är en hamsterbur som transportbur en superbra lösning! Och nej, du behöver absolut inte klä den i kuddar ;) Om du vill göra det mjukt för dem kan du strimla rejält med tidningspapper och toalettpapper som de kan grotta ner sig i. Som Mikeiko säger, passa dig för läckande flaskor. Om du huttar in en rejäl bit gurka, och erbjuder vatten ett par tre gånger i timmen (med en flaska som du håller i handen och petar in mellan gallret, försäkra dig om att alla får chansen att dricka) så klarar de sig galant 👍

deeremf
0

Brukar inte vara något problem med flaskan när buren väl står i bilen, bara att jag har flera råttor än förra gången jag reste så tänkte att min hamsterbur skulle passa bra.

Men det är bra, då vet jag det ^^

Tack alla :)