Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 383 ggr
conne
0

Vilken tid?

hejsan!

Vilken tid brukar era råttor vara vakna?

Mvh conne

Tixy
0

Mina tre tjejer vaknar när jag rör mig omkring buren, för att kasta sig mot gallret, vilket är deras sätt att visa att dom vill ut. Spelar ingen roll om dom varit ute halva dagen, dom vill ut ändå. ^^

conne
0

haha okidoki :D

camilla85
0

Mina är mest vakna tidigt på morgonen och på kvällen.

ratmamman
0

Mina sover länge på morgnarna…går jag upp tidigt så är de inne i sitt lilla hus och sover..På dagarna sover de mycket, men är vakna då och då. Kvällarna är aktivast! Men de är ju bara ett par månader…

The_Rat
0

Vaknar när jag brukar vakna  ;)

Tosca
0

Mina killar brukar vakna mellan halv tio och kvart i tio på kvällen, Rockall eller Léon vaknar upp först och väcker de andra grabbarna ;) Sen är det fullt ös fram till sex halv sju på morgonen (då jag går upp), då somnar killarna. Men visst är de uppe då och då på dagen och stökar runt lite..

Fotograf, styrman, råttmor och illustratör
Portfolio på Flickr

CamillaS
0

vaknar när jag vakanar fast dom e som mest aktiva morgon och kväll sover ganska mycket på dagen.

conne
0

Okidoki :D nu ska jag åka till skåne och rida islandshäst så jag kommer inte vara så aktiv på någon vecka elr så.

ha det bra allihopa!

Taci
0

Hmm, dom brukar vakna till runt 19-tiden, plus minus nån timma. Alldeles lagom tycker jag, då man har hunnit jobba, duscha o ätit middag :) Sen är dom ju självklart vakna lite då å då på dagen, äter, dricker å går på toaletten :)

Bellona
0

de är växelvis vakna i omgångar under hela dagen. men alltid en sväng på morgonen när jag kliver upp, då vill de ha morgongos och mat. sedan är de som sagt vakna lite då och då. men riktigt liv blir det väl när det börjar närma sig kvällen. Men så fort man säger något i närheten av buren så vaknar alla och vill upp.

MentalDistress
0

mina råttor sover hela dagarna, förutom då jag kommer in i rummet, då slänger de sig mot gallret och vill ut eller visar att de vill ha färskmat ;D

BettySue
0

Mina är vakna växelvis. Släpper man ut dem när de precis vaknat springer de runt som galningar och går sen till sina favoritställen i rummet och sover (dvs nagini under täcket i sängen och cyradis på bordet bredvid mina högtalare)

Huggis
0

Mina råttor är matvrak så dom vaknar alltid när jag lagar mat, då står dom och hänger vi matskålarna och hoppas att jag ska komma med matrester:) Annars är dom som piggast på kvällen.

jessi_twini
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mina råttor sover på dagen och är vaken på natten :) nej.. men nästar så.sover nästan hela dagen.. och är vaken nästan hela natten ;)

zickan
0

mina brukar få mat innan jag går till jobbet då komemr de fram och atr vad de vill ha. sedan brukar de sova fram tills kvällen och gärna vakna på natten

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.