Dags för operation...
Fick tid hos veterinären idag 15:30.
Visan som fick en tumörknöl i storlek va en ärta i februari kommer få genomgå en operation för att försöka få bort den.
Då den inte varit i vägen eller ändrat hennes beteende på något sätt har jag låtit den vara istället för att utsätta henne för den risken som en operation medför men nu är det dags för den hänger ner i marken och jag vill underlätta innan hon får svårt att gå.
Jag har i stort sett haft två val.
Operera där chansen (i mitt huvud) är 30/70 att hon överlever
eller Avliva och där är ju chansen 0/100 att hon överlever (ganska självklart..)
Och jag har tagit beslutet att ta chansen… men det är med tunga steg kan jag säga..
Visan, Ladugårdens Bastuvisan, är den absolut bästa råtta jag någonsin haft och hon har lämnat ett stort avtryck i hjärtat. Jag vill inte att hon ska lämna oss i förtid, hon är trots allt bara 10 månader gammal!
Tumören beror troligtvis på virus då ett flertal av mina honor fick tumör ungefär samtidigt, varav bara Visan är kvar av dessa nu.
Meningen med det här inlägget är väl egentligen ingenting, ville bara skriva av mig antar jag..
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Håller tummarna för att det ska gå bra med lilla Visan
// Stephanie och hårbollarna 
Håller tummar och tassar här hemma för lilla Visan!
Åh, lycka till med allting! Hon har i alla fall åldern på sin sida.
lycka till, håller alla tummar och tassar
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Hemma med en nyopererad tös som klarade själva operationen galant.
Fick vara med inne och titta så jag övervakade allt som en hök. Blev lite svimfärdig när tumören till slut ploppade loss helt och hållet, all stress gav väl med sig.
Det gick över förväntan med tanke på att veterinären inte är råttvan, det finns fortfarande en chans att hon inte vaknar upp men hon ligger på min mage just nu för att hålla värmen och jag kollar ofta så att hon andas. Har nog aldrig varit mer av en hökmamma än vad jag är nu!
Får se när hon vaknar hur hon mår
Vad bra att operationen gick bra! hoppas att hon vaknar och blir piggare snart då…
Håller tummarna ☀️
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Hon har alldeles för låg temp.. så nu har vi tagit fram vetekudden…
Visan dog precis

Vad sorgligt.Man varför fick hon inte vara kvar hos vetrinären efter operationen?Min vetrinär brukar ha kvar råttan hos sig tills den vaknar. Stackars din lilla plutt.Skickar styrke kram till dig.Beklagar verkligen.😕
Beklagar, fy vad tråkigt😕
💔… Beklagar så hemskt mycket.
Sov i ro Visan.🌺
Men åååååh så sorgligt.
Förstår inte varför hon inte fick vara kvar på kliniken tills hon var pigg…
If you fight love, you're always a loser
#9 Det är en så pass liten mottagning och vi bor 5 min från honom
Vi var kvar ett bra tag då vi även dissekerade tumören och kollade hur den såg ut..
Vi åkte tillbaka dit och fick uppvakningsspruta då det egentligen var tänkt att hon skulle få sova bort psykosen då det kan bli problem om man ger uppvak för tidigt med just det medel som användes (brukar användas på smådjur). Vissa djur tar längre tid på sig att vakna, vissa vaknar inte till fullt förrän nästa dag, men eftersom hon inte visade några tecken alls på att vakna upp ringde vi och åkte dit. Hon fick uppvak och började visa tecken så vi åkte hem.. hon började smått lyfta på huvudet men en halvtimme senare började allt gå tillbaka till livlöshet.. Och hon hade då fått fulldosen med uppvak så vi fick hålla henne varm och vaka till vidare då det inte fanns så mycket mer att göra..
Enda sättet att se om hon levde var genom att kolla så att hon andades. Till slut gav hjärtat upp antar jag så hon somnade in i min famn och jag väntade tills hon blev stel för att vara säker eftersom vi inte har något stetoskop..
Så nu är älskade Visan borta.. 10 månader gammal…
Jag saknar min älskling så j*vla mycket…
åh nej, beklagar :(
Usch, vad sorgligt. :( Beklagar!

Jag beklagar verkligen. Ni har gjort allt ni kunnat. Verkligen tråkigt att det gick som det gick. 🌺
Beklagar :( ❤️🌺
// Stephanie och hårbollarna