*suck* varför?
Hamnade i en vad jag tycker onödig diskussion med en kille på skolan, allt gick utifrån att jag tyckte att man kunde få ut lika mycket ur en råtta som husdjur som en hund.
Det var löjligt, slutade med att han näst intill började skrika och han tyckte jag snackade nedvärderande till honom. Jag förstår inte varför, jag kände mig bara frustrerad och irriterad på hans reaktion.
För allt det jag sa, var ju fel. Allt från råttors intelligens till storlek, och det bara fortskred. Fick som inte tala till punkt, ugh >_<
Han fick för sig att jag menade att dom var av samma art? när jag sa att dom har liknande kroppspråk. Och att man kan ju inte göra så mycket med dom, dom är ju bara bur djur… Och när jag sa att det är många som går ut med dom tittar han på mig som jag är dum, och menar på 'det är ju du det! ' och att all min fakta var bara mina egna åsikter? wth dude? ._.
Jag sa även att jag tyckte inte att det var skillnad mellan hund och råtta när det gäller att kunna ta med sig djuret. Jag kan ta med min råtta i princip samma ställen som hund, och att buren funkar som ett bo mer än ett 'aquarium'. Han menade på att hundar lever på samma sätt som vi människor, vilket jag inte höll med. Ett hus är samma sak som en bur för en hund, för när en hund inte kan komma med så är han ju instängd där. och därmed har inte samma 'levnads sätt' som en människa.
då börjar han dra upp fängelse och hem, och om det är samma sak. Jag sa ' ja det tycker jag ', och då var jag bäng i skallen :P men vafan, hemmet blir ju ett fängelse för hunden för han kommer ju inte ut som en människa kan >_> och om poängen var att buren skulle vara råttors fängelse så är ju hemmet hundens lika gärna? eller ?
Och när man försöker förstå hur han menar genom att fråga vad han tycker är skillnad och så… så hamnar det igentligen till hans personliga åsikt till just råttan och inte att jämföra xP fattar inte ens varför han ville diskutera detta, för jag tror inte han direkt fick nåt av det än att halverst skrika åt mig :/
Om han tycker att råttor är äckliga/obehagliga kan han säga det istället, för att diskutera och bara negligera allt jag säger och så gör mig bara sur och faktis lite ledsen. Hade varit en annan sak om JAG hade påbörjat diskussionen, men så var det inte.
tror jag aldrig varit med om någon så 'fast' att dom inte vill lyssna och jämföra, för i början trodde jag att det kunde vara ett riktigt kul samtalsämne. Jag var ju inte ute efter att han skulle åka ut och skaffa råttor >_>
nu ska jag sura en stund och sedan fortsätta arbeta, seriöst… varför?
You can't argue with stupid 😉
Vissa ska man bara nicka åt, le och sen gå ifrån helt enkelt.. 🤪
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Jag blev fruktansvärt störd på det, har fortfarande svårt att 'lämna det'.

"Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience." 😉
ge honnom link till den här sidan och säg, I rest my case