Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 819 ggr
[134643]
1

Säger hejdå...

Jag sitter med båda mina fluffbollar just nu, och försöker säga hejdå. Jag förlorar dem imorgon, mina små sötnosar ska få somna in.. 

Alla minnen rusar genom mitt huvud. Flashbacks från första gången jag såg dem, de var så små och söta. Hur Belle stoppade in huvudet i min tröjärm och somnade och Issa somnade direkt i min hand och jag visste att det var dem jag skulle ta med mig hem. Minnena från när jag först fick hem dem, hur osäker jag var, och hur osäkra de var. Jag var fumlig och livrädd att göra illa dem haha. Sen tog det bara några dagar sen var det full fart! Jag minns alla gånger jag skrattat när Belle ramlat ner från något, och hur många sladdar hon har tuggat sönder. Den lilla skitråttan har tuggat sönder saker värda 10 gånger så mycket som hon kostade från början, men hon är värd varenda krona. Jag ser alla gånger Issa somnat innanför min tröja, och slickat mina fingrar. Alla promenader vi vart ute på tillsammans, hur de har hoppat runt i gräset, grävt i jorden och jagat myror. Hur Issa vägrade lämna min sida, medan Belle tog varje chans att rymma och ta sig ut på äventyr haha. Skräcken när de varit sjuka,  rädslan när de 'försvunnit', glädjen när de helt enkelt fått mig att må underbart. De har fått mig att gå upp på morgonen när jag bara velat krypa ner under täcket och försvinna.. Mina små pälsbollar <3

De har haft ett underbart liv, men det är dags att låta dem gå.. De börjar tappa sin gnista, och det är inte rättvist att ha kvar dem. Usch, det här är det värsta med att vara djurägare 😢

[juunii]
3

Åh, blir tårögd! Vet hur det känns, ingen förtjänar denna känsla. Beklagar sorgen 🌺

mikeiko
1

Beklagar :(

Kutirai
2

Känns som om en stor klump av sorg spränger i mitt bröst. Rätt påfrestande då jag vill se mig själv som empatistörd. Men herregud. Läser jag det där igen så kommer jag att börja grina. Kärlek är att låta någon gå, trots att hjärtat inte vill.

zickan
2

Vad tråkigt :-(. Sämsta biten med att vara djurägare. Mins ännu när de var bebbar. Åldras på tok för fort

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[134643]
1

Och så andas de inte mer… De föddes tillsammans och somnade in tillsammans ❤️

#1, #2 Tack <3 

#3 Åh, tack.. Ditt sista citat är underbart, precis så är det. Det gör så ont, men det var det bästa för dem. 

#4 Helt klart… De var så otroligt söta :3 Tack så mycket för att jag fick ta hem två av dina bebbar, det var vart en otrolig resa! :)

Malin653
1

Beklagar.. Vet hur det känns. Tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg. 

Stor Kram till dig!