Rostigt galler
Jag har hittat en voljär på blocket som jag kan få för en billig peng (600 kr inkl transport hem till mig), 120 * 50 * 50 -ish, metall hela vägen och lagom tätt galler. So far so good; den ser hel och fin ut på bild - förutom några rostfläckar på gallret i ett av hörnen. (gallret ser ut att vara galvat men omålat, vill inte störa säljaren för mkt, har redan bombat med frågor om allt möjligt)
Är detta ett potentiellt problem? Om ja; kan jag åtgärda det på något smidigt (och billigt!) sätt, eller bör jag leta vidare?
knipsa av det och sätta annat galler där? tex från en annan bur som du inte vill ha kvar
Jag har sålt ut allt (jag menar ALLT) jag hade i djurväg; och dessutom är jag inte sugen på för mycket meck. Det vore ett ganska stort ingrepp att knipsa bort allt som är rostigt :-/ Eftersom det är en liten dutt längst ut på många stänger. Makes perfect sense, right? ;)
Hammarlack. Det är bara att måla på, man behöver inte behandla rosten innan. :) Jag har själv använt det på rostigt galler, funkar utmärkt.
hur dryg är den färgen, räcker en bytta långt? Är det svårt att få bra resultat? Rollar man, eller hur gör man?
Och funkar det på lite större ytor också (jag antar att det gör det, men det är nog bättre att vara dum i förebyggande syfte)? Hade kanske varit kul att måla om hela buren när man ändå håller på, där är lite lister eller vad man skall kalla det på kanterna..
Jag målade en hel del fläckar och gallerbitar i två lager, och ändå verkar burken knappt vara använd. Så den är nog ganska dryg. Vet att någon här på RiF lackade hela sin RSD i vit hammarlack, fast sprayfärg. Det verkade dock som om onödigt mycket färg gick åt, blir nog rätt snålare om man använder pensel eller roller. Jag penslade bara, lätt som en plätt.