(S) Råttbebisar
Björnen Sover
- födelsedatum: 24/1 2013
- färg, teckning o hårlag: black capped, slät
- kön: hane
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 7 och 6
- faderns namn, födelsedatum, vikt: Vincent, 12/2 2012, 550g
- moderns namn, födelsedatum, vikt: Shannaras Half Moon Bay, 28/6 2012, 310g
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Just detta råkade vara en tjuvparningskull, dock turligt nog mellan de föräldrar som jag ändå hade planerat en kull mellan, bara det att det skulle bli en månad senare, tills efter att pappa Vincent fyllt år. Matchningen baserade jag på föräldradjurens egenskaper. Måne är en framåt och trevlig tjej, dock aningen lättstressad. Vincent är en självsäker och väldigt mild samt behaglig hane. De kompletterar varandra på flera plan. Jag har inte sett honom stressad, inte ens vid flytt eller introduceringar. Båda föräldrar har varit friska än så länge och tycks påvisa bra immunförsvar. Jag siktar på att få fram framförallt friska och trevliga individer utan beteendestörningar. Jag försöker inte heller ta fram enorma råttor - lagom är bäst.
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Han är väldigt nyfiken och framåt, och provar sig fram. Han är inte kaxig, utan väldigt mild till sättet. Tar sig tid att mysa i famnen.
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 300kr, JA, reg i SRS.
- ort där råttan/råttorna finns: Piteå
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt: 0730663013 (SMS),amandafjordell@hotmail.com, PMa eller kontakta mig på Facebook
- Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst
Sedan hjälper jag en vän som nyligen fått en tjuvparningskull, då hon har 2 ungar kvar.
- födelsedatum: 13/2 2013
- färg, teckning o hårlag: russian blue agouti
- kön: hona
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 7 och 7
- faderns namn, födelsedatum, vikt: Min Polare Per, 8/9 2011, 300g
- moderns namn, födelsedatum, vikt: Stjärna, 30/6 2012, 300g
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Tjuvparningskull.
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: En jättesöt och mild liten tjej. Busig och framåt!
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 100 kr, ej reg
- ort där råttan/råttorna finns: Piteå
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt: 0730663013 (SMS), amandafjordell@hotmail.com, PMa eller kontakta mig på Facebook
- Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst
*Denna är raderad pga att den ej är tillåten.* Citerat ur annons reglerna "Det är inte tillåtet att annonsera ut råttor som är nakna, dubbelrexade eller manx eller avkommor av dessa"
_http://rattor.ifokus.se/discussions/4d714bfab9cb46223305f7a4-annonsregler?discussions-1
_
Björnen är fortfarande kvar :)
Putt!
Hur kan den lilla sötnosen vara kvar!😍
/Kram Jennifer
#6 Hehe, jag var lite ego först och hade tankar om att behålla honom själv, men kom sedan fram till att jag ska försöka låta bli, så jag började annonsera om honom lite väl sent, tyvärr! Men dyker inte rätt hem upp snart så får han mer än gärna stanna. Det är svårt att inte fästa sig vid honom alltför mycket ;)
#7 Det kan jag tro! Jag skulle nog hoppats att jag inte hittar ett hem till honom i sådana fall😉
/Kram Jennifer
Tråden kan låsas! Jag har insett att jag aldrig kommer att förlåta mig själv om jag låter Björn flytta, så han får helt enkelt stanna.🙂