Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 577 ggr
chade
0

associera mera!

Jag stog för några minuter sen och stekte fläsk. Lukten påminde mig om något helt annat än stekt fläsk märkte jag,  jag tyckte att det påminde om ren skär råttbajs, speciellt bajs från hanråttor haha 😮.

Så nu tänkte jag dra igång en tråd om lukter, finns det någon annan lukt ni märkt som ni associerar till råttor?

Det finns ju många som tycker att tjejråttor luktar blommor, är det någon speciell blomma ni syftar på? eller den senaste parfymen ni köpte, den kanske påminner om råttkiss? 😉

Så, ni förstår nog vad jag menar. Det är bara till att börja associera mera! 😂

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Melissa V
0

hondoft tänker jag på blöt utomhus jord efter ett uppfriskande regn, varken gott eller äckligt dvs :D

hanarna luktar väl, ptja, nått jag inte riktigt kommit på någon liknelse med än

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Fjordell
0

Varje gång jag är i stallet så tänker jag på råttorna. Jag vet inte exakt varför, då hästlukt är något helt annat än råttlukt. Men ja, något i stallet är det som påminner mig om dem, på ett väldigt positivt sätt. Måste bara klura ut VAD det är.😃

Cederin
0

Mina hanar luktar typ som en blandning av jord och äpple :P

Medarbetare på Naglar och Hår

chade
0

#2 Jag kopplar också stall till råttorna! Inte hästarna, utan något annat i stallet haha :)

#3 Ja mina hanar luktar också lite äpple, syrligt äpple :P

Zizza
0

Jag tycker min råtta luktar hund.. typ blöthund.. fast han inte är blöt då :P ..kan iofs vara för att våran gamla hund kissade ner tassen helatiden å luktade där med piss… xD

Mvh. Sanne & Djuren

Elinisa
4

Mina råttpojkar luktar underbart gott! Som en svag doft av nya skor i läder& tyg! :-)

Råttkissig fleecefilt däremot luktar som en småäcklig variant av curry.

Hade en kanin för många år sen. Som många av er vet så är kaniner koprofager, dvs äter sitt bajs. De låter endel av det som kommer ut passera matsmältningsapparaten ytterligare en gång. 

Jo, detta bajs som ska ätas ytterligare en gång är mjukt& luktar starkt& inge gott. Jag tyckte korv-stroganoff luktade som detdär mjukbajset, så jag hade under många år svårt att äta den maträtten.

Apootie
0

Mina hanar luktar som någon sorts söt muskig blomma, när de inte luktar kiss förstås…

Och så hade någon av dem råkat bajsa i transportburen och innan jag fattade vad det var trodde jag att en utav dem hade väldigt dålig andedräkt….

DaniPoo
0

Jag tycker att min hane Zack luktar som typ tortillachips ^^

chade
0

#6 haha curry luktande fleecefilt kan inte vara poppis när det serveras curry xD