Bur
Hej är det någon som har en bra bild på hur en bur kan se ut för två råttor!? hur stor? Kanske om ni vet någon smart inredning eller annat tips som angår burar? Tack i förhand ❤ Och så passar jag på att säga god jul på er alla !💛
Med vänlig hälsning, Maria
En bur för två kan variera rejält. Vissa har det minimala måttet medan andra kan ha "maximalt" (<-- finns ingen maximal storlek på råttburar :D)
En bild kan ju även lura ögat. Den kan se minimal ut på bild trots att den är stor i verkligheten.
Du har en del bildtrådar med burar som du kan se inredning och liknande på :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Här är en bild på hur en råttbur kan se ut.
Denna bur är laglig för fyra råttor men det tycker jag är lite för mycket.
Den har jag klätterrep, rör, hyllplan av skärbräda, hus, hängmattor, klätterpinnar, och cykelkorgar.
Jag byter även ut grejer ibland för att råttorna inte ska på buren.
Hoppas det hjälpte dig lite iallafall och God Jul! :)
Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se
//Isabelle! :)
Tack så mycket alla! #1 jag vet att det finns ett "minimått" men jag ville bara se lite vad ni tyckte va lagom mm☺
Med vänlig hälsning, Maria
Buren i #2 tycker jag är lagom för 2 råttor :)

Har inga bilder på datorn, men en bra bur enligt mig för två råttor är en bur som är minst 60 cm hög, 60 cm lång och45 cm djup. Men ju större desto bättre :)
Qui dormit, non peccat
#8 Vad heter buren du har?
(Den var väldigt fin och såg ut att passa in i mitt rum på skolans internat
)
#9 Tror att det är den här buren :)
http://grand-prix.se/gibbon-gerrard-imac-fagelbur-p-5283.html?cPath=219_221
Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se
//Isabelle! :)
#11 Korrekt och riktigt. B*H*D stämmer också så det är nog den förutom att jag har blå botten.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Så här ser mina tjejers bur ut, dock är de tre stycken nu ;) Det är en två vånings kaninbur som jag även satt på ett extra galler högst upp för klättermöjligheter De ska dock få en voljär snart som inte är lika lång :P Fast detta är ingen bur för bebisar pga galleravståndet :P (ursäkta för dålig mobilbild)
// Stephanie och hårbollarna 
Tack #11 och #12!
tyvärr var den för stor i botten för att få plats 
Det står verkligen helt still i huvudet på mig när jag tänker på monteringen av inredningen. Alltså, typ sådana där hårda plastgrejer som man binder fast inredningen med i gallret, vart får man tag på sånt?
Och Darkness, du som satt ihop två burar, hur gjorde du det? Borrade du nåt slags hål i botten på den ena?
Nej det var ju en tvåvånings kaninbur och på gallret högst så tog jag bort öppningen som var väldigt stor och där satte jag dit ett till galler (:
// Stephanie och hårbollarna 
Ah okey, då hajjar jag :)
#2 vart köpte du buren? :)
Den såg fin ut!
#9 Imac Rat Prince