Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 571 ggr
Alenzi
0

Ännu en bur..

Happ! Min tilltänkta bur, Montana 60 -vad-den-nu-hette, har utgått ur zooplus' sortiment, så nu letar jag efter en ny. Är inte sugen på en RSD igen, även om den var jättebra och allt det där så var den nog inte riktigt min grej. Kanske blir en sån ändå, om inget bättre alternativ dyker upp.. Morr, Montanan verkade perfekt :(

Hur som. Vore det totalt puckat att köpa en sån här:

http://www.zooplus.dk/shop/fugl/bur_voliere/andre/smaafugle/187859

?

Dramatik
0

Nej, det är väl inte så dumt:) Det som är dumt är ju bara att gallret är stående, men råttorna vänjer sig. Jag köpte faktiskt en bur förra veckan på arken i Malmö som påminner om den du visar.

Här finns den om du vill kika (tryck på smådjur, ladda ner katalog och scrolla ner till albin och fredrik 91 tror det är fredrik jag har, den till vänster iaf.) Också stående galler, och bara en lucka, men funkar finfint ändå och är godkänd för 8 råttor.:)

http://www.akello.se/

Alenzi
0

Det med stående galler bryr jag mig inte om, jag har sett att mina råttor tidigare har klättrat lika bra på dem som på sidor med liggande galler.. Jag är mest orolig för om de går på träet i buren, men å andra sidan är det väl faktiskt minst lika risky med plastbottnar.. Visst är den fin? :) Skall kika på din länk, Dramatik!

Alenzi
0

Åååh.. "Edvin" är typ en sån jag är så sugen på :P Står inköpspris någonstans? (Antar att det är en grossist?) Vad gav du för Fredrik?

Dramatik
0

Jag gav 1350 konor för min på Arken zoo Toftanäs (Malmö). Där var lite mindre skönhetsfel på dem tydligen så de tog hem dem och sålde dem billigt. Vet inte var man kan hitta priserna tyvärr, man kanske kan fråga på något Arken i och med att de tar hem därifrån (Åkello). Jag sprang på buren av en ren slump bara:P

Angående träet så kan det ju vara lite riskabelt ja (trodde det var metall när jag kollade på den innan), beroende på vad för råttor man har. Mina gnager varken trä eller plast (peppar, peppar). Haha, men det blir nog inte alldeles för kul om de visar sig att de gillar att gnaga på trä om man har en sådan bur:P Annars ser den ju fin ut. Men hur är taket? Är där galler?

Dramatik
0

Jag kanske ska säga att Fredrik går att plocka isär helt och hållet också :P Om någon undrar.

Och Alenzi, angående Edvin så ser det dåligt ut med "stänkskydd" nertill. Verkar inte som om man kan ha så mycket strö? Haha, kul med killnamnen:P

Annanassen
0

#1 Åh, jag vill oxå veta priser, och vad du gav för din?

Dramatik
0

#6 Det svarade jag precis på i #4 :)

Alenzi
0

Fast jag använder ju inte strö ändå, så det vore inga problem :)

Haha jag satt också och fnissade inombords åt de fåniga namnen ;)

sjukt billigt ju (för att vara i en svensk affär), men det känns ju inte direkt som att man kan gå dit och beställa hem en billig bur med skönhetsfel

Dramatik
0

Aha, ja men då är det ju inga problem:)

Ja, det var det verkligen. Haha du kan ju ringa dit och fråga annars om de har fler hemma, eller ska ta hem. För hon sa till mig att de medvetet tog hem dem även om de visste att de hade skönhetsfel, och så sålde de dem billigt:)  Värt ett försök isf :P

Annanassen
0

#7 Hahaha, sorry! Såg inte det 😃