Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 620 ggr
Annisen
0

Pissråttor! ^^

Alltså mina killar kissar verkligen överallt där dom INTE ska… Inte undra på att det börjar lukta mycket fort om buren och att de så småningom börjar lukta. Tidigare har de kissat som mest på hyllplanen, men nu verkar de ha övergått till att på heltid kissa i hängmattorna… torkade alldeles nyss hyllplanen och då låg bix i den ena hängmattan och när jag torkade just under honom kom det en stråle blött genom hängmattan ner på min hand.

Är detta nåt som brukar gå över eller kommer de fortsätta ligga och kissa där de sover? De kissar även i sina hängkorgar i plast så det blir en härlig pöl där i Penga mun Jag gissar att det är väldigt svårt, för att inte säga omöjligt, att lära råttor att även kissa på toaletten?

Mezzzanina
0

Det är samma här med mina honor…där man sover- där pissar man!Jag har några olika hängmattor som jag byter varannan kväll.Och att få dem att gå på låda har i alla fall inte jag lyckats med.Men jag gör en lättare rengöring var kväll med en trasa och en sprejflaska i handen.Och så en större rengöring när jag byter botten matrialet.

CamillaS
1

pissråttor, eh jo mina 4 grabbar pissar flitigt i hängmattan, så det börjar lukta väldigt fort i buren… torkar hyllplanen och så men ne det luktar endå dom e väl för lata för att pallra sig ner till toan hmm… bajsar gör dom där och kissar ibland men det brukar ligga pluttar utanför lådan också..Fundersam

wilmar028
0

Alltså hanar markerar revir, men massa pölar överallt låter lite…

CamillaS
0

jo precis men det e ju skillnad på revirmarkeringar och "pölar"

när dom revirmarkerar bukar det bara vara nån droppe eller så drar dom en kiss sträng efter sig när dom går:)

Annisen
0

Jaa det här är inte revirmarkeringar utan kisspölar Flört

Jag torkar hyllplanen varje dag och byter hängmattorna varje dag, men det funkar ju inte att byta hängmattorna så fort de kissat i dem… så lite lukt blir det ju i alla fall…

CamillaS
0

5# mm.. har samma problem..

cher_
0

min horåtta går å droppar kiss överallt,i buren,ute,på mig tillåmed:P

Annisen
0

#7 av grabbarna är det i regel bara Akiyama som kissar på mig också…

Soulonfire
0

Mina råttor kan lämna några få droppar, men det är främst Rosie som gör det… men eftersom det är så lite så får dom väl hålla på, dom lämnar helst några droppar på handen på mig, och det är ju lätt att tvätta av så det är inget att få panik överRäcka ut tungan

BettySue
0

Mina flickor går runt och droppar hela tiden, men jag håller med Soulonfire, det är bara att tvätta av sig.

En liten varning bara till alla som har någon allergi av något slag, råttkiss kan vara väldigt allergiframmkallande. Så tänk på det om någonallergisk kompis kommer och hälsar på :)

Huggis
0

Samma problem med en av mina flickor. Hon kissar överallt, man ser vart hon har gått för det blir ett droppspår efter henne. Hon kissar alltid på händerna när man håller henne och torkar man bort det så skyndar hon sig att droppa lite mer:/

Har aldrig haft sånna problem med min äldre råtthona. Hon springer alltid in i buren och kissar fast jag inte har lärt henne det.