Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1026 ggr
Jennifersråttor
2013-03-28 11:44
0

Uppfödare?

Någon som vet någon bra uppfödare som föder upp dumbo/rex råttor? Jag har två släta topp men vill gärna ha lite olika :) Ser helst att det inte är så långt bort utan ligger i stockholm eller lite utanför. Färgen spelar ingen större roll.

mikeiko
2013-03-28 14:18
1

Kontakta katoz :)

Grodan
2013-03-28 20:08
2

Eller någon av oss alla andra som föder upp Dumbo rex….

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Fridborg
2013-03-28 21:16
2

Men Grodan, du som tyckte att det var så viktigt att man kom och kolla på råttan man ska köpa borde ju förstå varför man vill först och främst vill hålla sig i samma stad så att det blir lättare att hälsa på innan 🙂

bankfack
2013-03-28 21:22
2

Om den viktigaste prioritet man har är bekvämligt avstånd till uppfödaren kan man väl lika gärna handla på zoo?

deeremf
2013-03-28 21:41
0

#4 Tror nog de flesta här inne är ganska oeniga då de råttorna oftast kommer från grossister.

Melissa V
2013-03-28 22:08
2

#4 så bara för man inte har kan att ränna runt hela Sverige (som man då oftast måste anpassa sig till uppfödaren) förtjänar man inte en råtta från seriös uppfödare…hmm, sunt tänk där du, verkligen.

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

deeremf
2013-03-28 22:12
0

#4 #6 och det var sista kommentaren om det, är ni eniga? :)

Menar det handlar ju mer om att hjälpa någon att hitta en bra stabil uppfödare inärheten så hon slipper resa halva landet runt.

Melissa V
2013-03-28 22:18
0

jag sökte på "uppfödare stockholm" här på sajten och fick massa träffar med tips och råd, även tips på dom som inte har hemsidor/RiF etc
Bästa är att maila/ringa dom som finns och kika lite hur de ser  ut

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

zickan
2013-03-28 23:21
2

Håll er till tråden är ni snälla ;-). Inte för mycket off topic. Får gärna starta egen tråd om den diskussion.

Det finns många uppfödare i och utanför sthlm som har dumbo och/eller rex. Finns även en del utanför sthlm som inte är allt för långt bort. Frågan är mest vad du har för krav och att du får en bra kontakt med uppfödaren, samt du tycker denne uppfödaren är ok. Men viktigast är vad du söker för råtta. Psyke, hälsa, stamtavla osv
I sthlm: hallonvarg, Katoz och dennes syster, Brisbys, Bad seeds mm

N

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jennifersråttor
2013-03-28 23:32
0

#9 Jag vill somsagt ha en dumbo/rex. Har inte så många andra krav egentligen. Bara att det ska vara en snäll råtta som har blivit hanterad mycket, vilket inte zooråttor verkar vara. Sen vill jag gärna att man ska kunna få kontakt med uppfdaren vid behov :) Jag bryr mig inte ett dugg om stamtavla hihi, det är mer personligheten som spelar roll. Hälsa är såklart viktigt det med!

mikeiko
2013-04-01 02:06
1

#2 Jag tipsar om Katoz som Stockholmsuppfödare till TS bland annat för att min erfarenhet av de andra uppfödarna i Stockholm är att de är svåra att få tag på/inte har en up to date hemsida/inte svarar i telefon på okända nummer etc. 

Sen tycker jag att det är tråkigt att du skriver så passiv aggressivt som du väljer att göra. Istället för att sprida dålig stämning med dryga kommentarer, kunde du istället valt att posta länkar till de uppfödare som du vill rekommendera.