Örngott
Hej!
Jag provade hänga upp ett örngott till kudde i buren och fyllde det med lite skön fleece filtar, gick hem direkt! tror inte mina råttisar har fokuserat på något annat dom senaste timmarna!
Tänkte mer bara tipsa om detta då det gick hem oerhört bra hos mina båda flockar! :p
Klippte självklart örngottet på mitten så det inte skulle bli alldeles för djupt.
Mvh
Jag köper alltid begagnade örngott och använder som hängmattor! Det älskar mina. Funkar både att ligga rakt ovanpå och att krypa in i och mysa.
Örngott är toppen, både som hängmattor och lite extra fallskydd. Jag använder dock hela, och fäster fleecesnören i varje hörn. Sedan brukar de dra in strimlat tidningspapper och göra en matta (vilket de även gör till de andra hängmattorna).
Ojdå, då var inte mitt "tips" något nytt här! Men roligt att se att fler använder det ;D. Gick verkligen hem hos mina, ni kanske har något annat på lager att tipsa mig om?
Mvh
Det här måste jag definitivt testa, även om jag misstänker att mina kräk bara kommer gnaga sönder det stackars örngottet.
💣
Mina hanar brukar aldrig boa med saker jag lägger in, ALDRIG. Jag har provat flera ggr. De är inte heller så förtjusta i hängmattor, utan sover hellre ihop på hyllplan.
Jag brukar lägga över en filt/tygbit (som jag INTE är rädd om) på en bit av taket, då jag på insidan har ett hyllplan ganska nära där, ca 1,5 dm från taket. Sedan får de slita och dra in det i buren, det här älskar de (kanske inte bra för deras uppfostran om man inte vill att de ska dra in saker i buren… Men det gör de väl ändå…). De kan hålla på jättelänge, och tycker väldigt mycket om att boa med det här, sedan ligger de och myser!
#3 För många är det säkert nytt, och det är alltid bra att få upp olika idéer. :) En annan uppskattad inredningsdetalj här hemma är dessa:
Jag hänger upp dem i taket med S-krokar som är enkelt att bara köra in genom maskorna (ej med sidorna nedvikta som på bilderna), och lägger i små fleecebitar. Supermysigt, och roligt med olika storlekar.
#4 Om du lägger in något riktigt roligt/mysigt så kanske dom skippar att gnaga sönder själva örngottet? Fast förr eller senare blir det nog gnag ändå kanske :p
#5 Min ena flock låter precis som dina på sättet dom sover, struntar i allt skönt och bara sover rätt på hyllplanet ihop kurade.
#6 Ja jo sant!
Korgarna verkar ganska fräcka och något man kanske skulle köpa in.
#6 Åh, sådana korgar tänkte jag köpa förut, men hade inte tillräckligt med pengar med mig till IKEA, de är verkligen fina. Är de lätta att tvätta?
#7 Ja, haha! Jag brukar peta dit små handdukar för att JAG tycker det ser så hårt ut…
#8 Jag kör dem i tvättmaskin, 40°. Funkar alldeles utmärkt. :)
#9 Då blir det nog att köpa sådana ändå nästa gång :D
Åhjo, nog är det smaskens med örngott alltid. Jag har alltid ett lager med begagnade fina örngott som slits på tills det inte går att använda som hängmatta längre. Gillar att de är billiga och färdiga att hänga upp redan från början.
#9 Funderar verkligen på att införskaffa mig dessa korgar du visat, piffar ju även upp buren lite! :)
Snäll mor som man har, köpte 2x ikea ps fångst, 2x irma pläd (fleece filtar) och en dröna låda (korg i tyg) till råttisarna på ikea nyss! :)