Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1415 ggr
Sziggie
3

(S) 2 råttdamer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste tyvärr omplacera mina två underbara råtttjejer, pga tidsbrist får dem inte den uppmärksamheten som dem förtjänar. Dem är mina första. Båda är systrar och vill gärna att dem hamnar på samma ställe :)

Athena!

Födelsedatum: Vet ej, men hon är kring 4-5 månader

Färg, teckning & hårlag: s/ba eubk tror jag hon är

Kullstorlek vid födelsedatum o vid avvänjning (4v): Vet inte.

Faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet inte.

Moderns namn, Födelsedatum, vikt: Vet inte.

Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Pga tidsbrist kan jag inte ha kvar dem. Önskar verkligen att det inte var så men måste tänka på deras bästa!

Omplacering - hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Athena är en söt liten krabat, hon har hur mycket energi som helst och älskar att busa, bli kittlad och älskar att jaga snören etc. Är som sagt väldigt energisk och en supersnällis. 

Alice!

Födelsedatum: Vet ej, men hon är kring 5-6 månader då hon är lite större än Athena.

Färg, teckning & hårlag: Jag tror hon är black husky roan.

Kullstorlek vid födelsedatum o vid avvänjning (4v): Vet inte.

Faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet inte.

Moderns namn, Födelsedatum, vikt: Vet inte.

Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Pga tidsbrist kan jag inte ha kvar dem. Önskar verkligen att det inte var så men måste tänka på deras bästa!

Omplacering - hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Alice är inte lika våghalsig som Athena och är mer försiktig av sig. Alice är inte helt handtam ännu och behöver någon som kan hjälpa henne bli det. Hon bits inte men är inte riktigt förtjust att bli upp plockad. Hon följer hellre efter Athena på äventyr när Athena klättrar iväg upp till axeln.

Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Inte reggade, pris kan diskuteras

Ort där råttan/råttorna finns: Luleå

telnr, epost och alternativa kontaktsätt: Här och via mail helst.

Om annonsen ska vara låst eller ej: Inte låst

Fråga gärna om ni undrar något.

Har säkert glömt massor men våga gärna fråga!

Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Inte reggade, pris kan diskuteras

Ort där råttan/råttorna finns: Luleå

telnr, epost och alternativa kontaktsätt: Här och via mail helst.

Övrigt: Bur och tillbehör medföljer!

Om annonsen ska vara låst eller ej: Inte låst

Fråga gärna om ni undrar något.

Har säkert glömt massor men våga gärna fråga!

Bilder på dom kommer i inläggen under!

Sziggie
1

Alice :)

Sziggie
1

Athena! :)

Sziggie
1

Athenas fina mage (ursäkta kvaliten, dem är snabb och har en dålig iphone)

madden_79
1

Åh vilka sötnosar, hoppas de hamnar i ett bra hem. ❤️

sjoo
0

Synd att du bor i Luleå, annars hade jag vart intresserad. Bor i Jönköping :)

Sziggie
0

putt

Sziggie
0

Putt

noraleahs
0

Synd att du skulle bo i Luleå annars skulle jag köpt dom direkt! :)

Sziggie
0

#8 Ja det är så himla långt bort, kanske hade varit bättre om man åtminstone bodde i mitten av Sverige:)

[squash97]
0

Kommer de från djuraffär eller uppfödare? Och hur mycket kostar de? :) Jag är kanske intresserad om det går att ordna transport till göteborg…

[squash97]
0

Kollade på google maps och insåg hur långt bort luleå är härifrån :( Tror inte att det går att fixa transport så långt…

Sziggie
0

#11 Dem är ifrån uppfödare och pris kan diskuteras, vill som sagt bara att dem ska få komma till någon som har tid för dem :)

Fjordell
0

Hoppas du hittar ett hem åt dem snart.

Athena är förresten inte s/black, inte ens i närheten. Ser snarare ut att vara s/mink. Om de kommer från uppfödare så borde du kunna prata med uppfödaren och se om h*n kan ta tillbaka dem?

Zolah
0

Hm, luleå .
Tyvärr så vet jag ingen på rak arm som söker råttor här i norr men jag kan kolla om du vill?

Sziggie
0

#14 Ja det får du gärna göra, känner att dem måste hitta annat hem så fort som möjligt!

Sziggie
0

Putt!

Sziggie
0

Putt

Sziggie
0

Är det ingen som kan tänkas ta hand om dessa sötnosar? Pris spelar ingen större roll då jag bara vill att dem ska få komma till ett bra hem!

PUTT

Fjordell
0

Är det väldigt akut? Har du några kontaktuppgifter till uppfödaren, eller minns du vad hon heter? (Ta det via PM isåfall).

Sziggie
0

#19 jag har tyvärr inte någon kontakt med henne längre. Tror inte hon var så seriös med uppfödningen:/

Fjordell
0

#20 Trist! Du fick inte veta något om föräldrarna, om de var reggade eller ej osv? Skulle det bli jätteakut så är tjejerna välkomna hit, men jag hoppas att du hittar någon bra lösning på det hela! Jag bor ju i Piteå, men är utan bil nu då den är på rep, så har inte direkt möjlighet att ta mig till Luleå än på ett tag.

Sziggie
0

#21 Nej det var ju det, när jag hade fått tjejerna så frågade jag lite om dem och uppväxt men uppfödaren slutade svara på mina sms fick inte reda på det tyvärr :/

Jo det hade ju varit bra, det är så svårt att hitta råttälskade häruppe! Men kan kanske ta en sväng dit isf?