Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1156 ggr
[rinrats]
5

Guss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer det bilder och info om min stora kille Guss! Kyss
Idag är han 6 veckor och 3 dagar gammal med en vikt på 178 Gram! Skrattande

[rinrats]
2

Idag väger Guss 230 gram! Han är idag 7 veckor och 1 dag gammal! :P

[rinrats]
0

Vägde Guss för skoj skull idag. Han ligger nu på 248 gram!

Grodan
0

Oj, vilken tuuuuuuuuuuuuung och matglad råtta… du får passa dig så han inte blir överviktig

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[rinrats]
0

#3 Jag hoppas han bara har ärvt sin pappas "storlek". Han vägde 607 och hans bror vägde 702 utan att vara feta ^^

Grodan
1

607 är helt normalt tycker jag. 700 är liiite rund om magen däremot… Allt över är övervikt… Enligt mig!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[rinrats]
0

#5 hehe ja man var tvungen att använda båda händerna när man höll i honom. Jag ansåg inte att han var fet, bara en storvuxen pojke

[rinrats]
0

Okej. Glöm det jag sa. Han väger helt plötsligt 265 gram!

Schiizop
0

Va fin han är! 

[rinrats]
0

#8 Tackar

[rinrats]
2

Imorn fyller han 8 veckor! Tycker inte heller att han ser eller känns tjock, han är mer välbyggd!

En bild på Bjässen!

[rinrats]
0

Ny bild kommer så snart jag lagt in dem i datorn. Men idag är guss 8 veckor och 4 dagar gammal med en vikt på 308 gram! :)

[rinrats]
1

Här är guss. 9 veckor gammal imorn och väger idag 310 gram! :P

[rinrats]
1

Jahapp, redan 11 veckor gammal och vägde idag precis 400 gram! 🙂

inisklo
0

🙂…va söt han är din Guss.Hmyyy som jag har skrivit förut har jag int nån råtta,men tycker jätte mycke koimma hit o titta på eran råttor o läsa om allt va ni skriver.

Nu är det så oxå,att jag har mer o mer börjat drömma om egna råttor,men jag vet int om jag kan sköta ett par råttor.🤔jag känner mig så osäkert o int vet jag än så mycke om dom heller.

Kan det int bli svårt när man har kattor o hund.Kattor kanse blir helt hysteriska om man har råttor hemma?🥵

Jag vet int heller,fattar int menar jag varför tycker ni flesta,att man ska int köpa råttor från zoo.Där har dom fåglar,möss,kaniner,råttor osv?Hur vet man var man då kan köpa om man är kanska dålig med sånt,att veta?

Det var allt denna gång.

[rinrats]
1

#14 Åh tack :P

Jo men att ha råttor är faktiskt ett bland dom lättatse husdjur man kan tänka sig ha. Och även om jag har hund och katt så går det faktiskt ganska bra. 😉

Zooråttor kan vara kända som sjuka. Sedan är dom grossistavlade. Vill du ha en go råtta som inte är rädd, stel, sjuk osv så ska du vända dig till uppfödare som jobbar på att förbättra råttans imunförsvar. Inte bara det så får uppfödare fram keliga, busiga, mjuka råttor oxå.

Jag säger detta för att jag har haft både zooråtta och uppfödarråtta. Jag tycker att det är en stor skillnad och jag föredrar helt klart en råtta från uppfödare än att stödja grossistavel på djuraffär.

Men det är vad jag tycker. Finns säkert dom som fått fina zooråttor oxå utan att ha haft problem.

Men vill man vara säker på vad det är man skaffar så är det uppfödarråttan, där finns stamtavla osv. 🙂

[rinrats]
2

Söta guss somnade i soffan idag. ❤️

ceccie
0

Han ser ut som en liten hund

madden_79
0

så söt :D vad heter hans fina färg??

[rinrats]
0

#17 Hehe ja det gör han allt :P

#18 Åh, tror inte vi är helt säkra än då färgen är lite udda. Men Havana eller Coffee Untypical tror vi ^^

Terato
0

Jag tror han skulle kunna vara mock mink också. De brukar ha rubinögon. Verkar dessutom vara skapligt vanliga i dina trakter!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[rinrats]
0

#20 Ja, vi har faktiskt haft det i tanken 🙂

[rinrats]
1

Stora Guss växer och växer, nu ligger han på 455 gram! Han är inte en liten bebis längre. 😉