Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 363 ggr
Lollo86
0

stukad tass?

var hos mamma idag. så tog vi ut hennes råtthanar.. så efter en stund när vi kollade till dem så såg vi att ena hanen haltade. han ville inte gå på ena baktassen. den bara hängde efter honom typ. fast han pep in nångång när jag tog lite på den och kollade. kan den vara stukad? isåfall, brukar det läka av sig själv? han sprang runt litegrann och åt lite mat och så.

vet inte men vi hörde massa pip lite innan så kan ju vara så att han hade fastnat i soffan på något sätt. tycker så synd om honom. såg inte kul ut :(

tänkte om det går flera dagar och det inte läker, kanske det är bäst att ringa en veterinär och höra?? man har ju hört att djur läker sig själva annars.

vad tycker ni?

Absinthe
0

Jag har bara haft en hane med baktass som han inte ville stödja på, jag satte mat och vatten i närheten så han slapp klättra runt så mkt, hade det inte blivit bättre efter någon dag hade jag ringt vetrinär, men min råtta var det iaf bara en stukning och det gick över själv. Avvakta lite och se om den inte är helt uppsvullen osv bör ni kanske gå till vetrinären. Annars avvakta lite, det är vad jag hade gjort..

Lollo86
0

jo tänkte göra det. sa det till mamma också. det var inge uppsvullet iallafall vad jag kunde se.

Absinthe
0

Nej men avvakta då.. =) Ge han massa god mat och sånt, så blir han glad.. ^^, Mycket kel så han känner sig uppskattad.. ^^,

Lollo86
0

japp ska bli :D