kaninbur
kan man ha en stor kanin bur till råttor må man tro? om man fixar hyllplan och hängmattor osv osv? :)
Ja det tror jag att man kan, se bara till så att de inte tar sig mellan burgallret.
Har du förslag på vilken bur?
Beror väl på hur hög?
För inneburarna är i regel inte så höga :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan kan man väl. Det är dock inget jag själv skulle använda till råttbur, om det nu inte råkar vara en ovanligt hög kaninbur.
Ja det kan man. Fast kaninburar brukar inte vara sådär höga som man rekommenderar till råttor. Dessutom brukar det vara ganska långt mellan gallret, 2-3 cm. Och då kan de flesta råttor tränga sig ut :P
det är en utebur till kaniner mer vet jag inte :p mamma kom och fråga mig ifall jag ville ha den eftersom hennes jobbar kompis gav bort den. Tänkte att man kan göra om den lite osv men jag vet inte.. några tips? :p ska fara och kolla på den på söndag.
vad rekomenderar man för höjd till råttor?
#8 Man får ej lägga upp bilder om man ej har tillstånd till det :)
Men de där burarna är sällan bra ens till kanin.Hittade ej den på zoosajtens sida nu, hade velat veta måtten :) Men de är sällan högre än 45-60 cm invändigt (trots att kaninburar måste ha minst 50cm invändigt) :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har dock inte valt de, men du kan ju ha en kaninbur och byffa på den på höjden
nää kom på det efter ja lagt in bilden.. sry.
Som sagt vet inte hur stor den är osv och hade ju tänkt bygga om den lite så att den blir högre. men jag kan ju åter komma då jag vet måtten :)
och buret ser inte likadant ut som på bilden, har inte en aning hur den ser ut heller.
Det blir säkert trevligt med en kaninbur, men eftersom de ofta är obehandlade så kanske du får lacka en del.
#13 jaa bara man använder fantasin lite så kommer det ju gå bra tror jag :) visst är det båtlack man ska ha? eller finns det nått blligt och bra nånstans?
Det går jättebra, så länge måtten duger till! Som tidigare skribenter nämnt, se till att maskorna i nätet inte är för stora, så de kan rymma. Se också till att använda nät de inte kan tugga sig igenom.
ja okej, kanske får byta ut nätet till nått annat :)