Färg??
Vilka fina!❤️
Jadu… gensoppa? Hur ser mor och far ut? Hur ser övriga syskon ut? Stamtavla?
Det är någon blå variant och så några gener till… Jag skulle också vilja se stor bilder och inte bilder som är grönfläckiga… 😉😃
Nej men gud vilken söt rexis! :O Jättecharmig :D
#1 grönfläckiga? 🤔
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#2 Lol… ok, men fläckiga då…
Undrar också vart annonsen ligger…
gensoppa kan man nog säga, haha 😃
inte jag som parat henne, utan köpte honan och fick hanen(pappan) "på köpet" då de var hennes sista råtta som inte fick vara själv, så han är nu med mina killar. men nu till saken.
honan är mörkare gråaktig, pappan är mörkt beige med lite mörkare parti på nosen. uppfödaren säger att de har stamtavlor som hon skall skicka om hon hittar dem, men de är inget jag räknar med så ungarna säljs som de är. går de att ordna stamtavla i efterhand vore de kanske kul för de som köper, men jag har ingen uppfödning så vet ej hur jag skall gå till väga.
de är totalt 14, färger: ljusblå, brun, svart, vit-beige, fläckiga. jag hittade nu en sida på google med förklaring på de olika färgerna, så jag ska kolla igenom imorgon och se vad jag kommer fram till. kan ordna lite bilder också 🙂
men först lite sömn 😴
Var har du annonsen då?
Finns flera bilder?
Hur ser mor och far ut?
Hur ser övriga syskon ut?
Stamtavla?
Det ser mest ut som Russian Blue varianter. Tickat och ev även Mink. Men det kan ju även vara Graphite-varianter… och det är DÄRFÖR jag är nyfiken!!! Det är mitt jobb att försöka rädda Graphite här i Sverige, så om du sitter på denna värdefulla gen vill jag veta det… 😉😃
Jag hade en annons på blocket. 🙂 Nu är alla bebisarna dock sålda, de två sista flyttar i helgen som kommer.
Som jag skrev tidigare så vet jag ju inte vad de finns för färger bakom, utan endast mamman och pappan då som jag har. jag har mailat henne jag köpte av för att höra om hon hittat deras stamtavlor eller vet vart hon köpt dem, men får dessvärre inget svar 😕
Hittade inte annonsen på blocket.
Om du inte kan visa bilder på ungarna i kullen och på mor och far, samt svara på frågor, kan ingen här hjälpa dig.
jag har fått flera mail ifrån personer som hjälpt mig så de är lugnt, fick mmsa bilder och hjälp med att "färg-bestämma"🙂
nej de är ju sålda / tingade så finns ingen anledning till att ha kvar annonsen då 😉
fy vad trist, jag var ju nyfiken