Råttor iFokus

Råttor

Etiketttävlingar-quiz-undersökningar
Läst 526 ggr
Bananbullar
0

När man reser bort.

Om man åker bort i 2-3 dagar, vad anser ni är bäst för råttornas hälsa och välmående?

Svarsalternativ 1: De får stanna hemma, där de har varandra och bor i en stor bur. De får tillsyn dagligen och ny mat och vatten, men ingen tillgång att vistas utanför buren.

Svarsalternativ 2: De får följa med, men får dock bo i en betydligt mindre bur. De får mat och vatten varje dag plus har chans att vara utanför buren.

Motivera gärna!

Bananbullar
0

Insåg att jag missade att fylla i svarsalternativ till en undersökning. 😞

[kerstinthemilklover]
0

Jag skulle välja alternativ ett i fall jag skulle resa långt då skumpiga resor har stressat mina tidiga råttor. För att ha råttvakt måste jag dock lita på att personen har ett råttintresse så att skador upptäcks om något inträffar.

Om jag skall resa en kortare sträcka och mina råttor är äldre och jag vill ha extra koll på hur de mår av någon anledning skulle jag ta med dem.

Charlott_
0

När jag åker bort så får mina pälsbollar stanna hemma :) Dom har tillgång till mat, vatten och tillägsfoder då mamma hjälper mig så där ser jag inga problem. Lättare för råttorna att stanna hemma istället för att dom får gå igenom den stressen när man reser :)

Cederin
0

Mina får följa med i en mindre bur på kortare resor, de bryr sig inte om själva resvägen alls utan sover bara. Sen tycker de att det är spännande att se nya platser! :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Apootie
0

Mina tycker det är mysigt att resa, och brukar kura ihop sig och sova i transportburen. Har alltid tagit med mig dem då det t.ex. inte är någon i lägenheten som kan passa råttorna om jag ska vara borta 2-3 dagar. Under helgerna är jag hos min pojkvän, där har de en ganska liten bur, men tillgång till att gå ut ofta och så. Hemma hos mina föräldrar (oftast 1vecka eller mer jag  är där) så har de en större bur än mig (just nu iallafall, ska alldeles snart köpa en FT!) så där tycker de det är jättekul att följa med också!