Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 460 ggr
iluvkottar
1

Tid tills bra relation

Hej igår fick jag hem mina första råttor. 

Allt har gått bra men jag undrar hur lång tid ungefär det tar innan man får en bra relation tills sina råttor, alltså så att man känner dem bra och allting är inte nytt för dem längre, det är vana vid miljön och dig osv. Lite svår fråga hoppas någon förstår. 

/ Ellen

Zakaraa
2

Det är helt individuellt.
Råttor som är säkra i sig själva brukar det gå snabbt för medan de som är osäkra tar mycket längre tid på sig.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

iluvkottar
0

Ok tack hoppas dem är säkra på sig själv;) Men vet du ungefär? Några dagar, veckor, månader?

Zakaraa
0

Du märker ganska snabbt hur säkra de är i sig själva. Är de frammåt och nyfiken av sig eller backar de och håller sig undan?

Som sagt så är det helt individuellt så det är egentligen omöjligt att svara på hur lång tid det tar. Allt från en vecka till aldrig liksom

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

kingston&charlie
0

Mina var vana och inte alls rädda samma kväll som jag fick dem. Men har också haft två råttor som vande sig efter kanske 2 mån så det är heöt individuellt. Vart kommer råttorna ifrån, uppfödarråttor är oftast ganska vana redan från början :)

Apootie
0

Jag var ganska envis i början och nästan lite elak tycker jag… Mina är djuraffärsråttor och jag plockade ut dem lite varken de ville eller ej.. men nu är de faktiskt hur mysiga som helst. Dock gillar de inte att vara stilla för länge… Min minsta som jag skaffade nyligen var framåt direkt och skulle vara med mig. Superkelig!

iluvkottar
0

Tack alla! Mina kommer från en uppfödare. Har ni några tips på hur jag kan få dem att tycka om att bli upp plockade, osv. Dem är ju inte så rädda för mig, när det är ute så kommer dem fram till mig och så, men det känns inte som om dem uppskattar när jag klappar dem:)

KastKatt
0

Godis och fjäsk! Jag brukar muta mina mina bitar av solrosfrön. 

Men, tålamod, kel och massa godsaker bruakr fungera bra

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!