Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 725 ggr
irjavera
0

Dumbo i sthlm??

He!

Jag letar efter dumboråttor nära stockholm. Snälla, vet ni någon bra att vända sig till. skrivit inlägg innan, men inga svar…

kram,

Ulle

mikeiko
0

Kontakta katoz :)

Fridborg
1

Jag har även en kull på g snart med endast dumbo efter Katoz linjer, så har hon inga och jag får en avbokning så finns det här med :)

irjavera
0

Tack så mycket! 

Fridborg, när planerar du kull?

// U

Fridborg
0

#3 Parningen kommer att ske om ca en månad, så det är ett tag tills de är leveransklara, till slutet av våren/början på sommaren.

irjavera
2

Det låter som en bra tid för min del. Du nämnde om avbokning innan.

Betyder det att de som är planerade redan är tjingade?

Hur som helst, här får du lite info om mig, Har haft 9 råttor totalt över åren, sedan 2006, bara honor. Flyttade tillbaka till sverige nyligen från många år utomlands och flög med mina senaste två tjejer. Lite oroligt för mig, men de verkade ta det med ro. Nu finns de tyvär inte med mig mer. Äldsta tjejen blev 2 år och 11 månader. Saknar dem sjukt mycket och visste inte om jag pallade att ha fler hjärtesorger, men kan inte vara utan helt enkelt, så därför är jag nu på jakt igen. Inga av mina råttor är någonsin instängda, utan har egna, säkra ställen där de busar runt. Har bara buren som eget krypin när de känner för det.

Är väl medveten om den relativt stora risken med tumörer hos honor, många operationer genom åren som alla gått bra, men jag är noga med att släktträdet är ett friskt och framförallt glatt ett. 

// U

Fridborg
0

#5 Det finns ett stort intresse för den här kullen, vet inte hur många som fortfarande är riktigt intresserade, tänkte ta en seriös närmare titt när parningen har skett och så kan jag ju aldrig garantera hur många som kommer och vilket kön de är, såklart :) Men jag kan säga som så att om det är många från annorstädes och många i närheten så kommer jag prioritera de som bor närmare :) Så vi kan ju hålla kontakten!

irjavera
0

Hej!

Det låter toppen!!

Fridborg
0

#7 Nu väntar jag bara in hanen, han skall paras med en annan hona innan, sedan skall han hit :) Tror parningen kommer ske om ca 3 veckor.

Jag kommer eventuellt vilja ha en hona/hane på foder beroende på hur kullen blir, är det något du är intresserad av? :)

irjavera
0

Hej! Spännande! Hoppas allt går bra. Helt ärligt så vet jag inte om jag är sugen på att ha en tjej på foder. Eller snarare inget jag tänkt mig, vet inte riktigt hur det funkar. Vi kan väl snacka om det när det närmar sig?

// U

Fridborg
0

#9 Det är egentligen väldigt enkelt, du får en hona gratis som redan blir helt din när hon fått en kull :) Många uppfödare har två kullar, men jag nöjer mig med en :)

Väntar in hanen nu, honan är redo.

zickan
0

Här hittar du en hane som söker hem. Inte sthlm, men har för mig att hon ska åka i närheten av sthlm snart. Om inte finns alltid transport hjälp. http://rattor.ifokus.se/discussions/513c499bce12c404a2001804-s-dumbo-slat-fr-nyarskullen?discussions-1

Verra.se kan ha dumbo eller på gång.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.