Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 872 ggr
[rinrats]
5

Elvis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer det upp info och bilder på min Elvis Kyss
Han är idag 6 veckor och 3 dagar gammal med en vikt på 161 gram!Glad

[rinrats]
1

Idag väger Elvis 222 gram! Han är idag 7 veckor och 1 dag gammal! :P

[rinrats]
0

Jag har kommit på att veckomysa med busarna!. Det menas att jag kommer ha en utvald som jag ska lära känna väldigt bra. Detta ska pågå i 7 dagar!. Alla kommer alltså få ha den veckan
Och som ni kanske ser så har jag valt ut Elvis, från och med idag (Lördag)
till nästa Lördag. Jag hoppas Elvis och jag kommer skapa starka band denna vecka!

Kört kloklippning och grundlig koll på honom. Kan dock fortfarande se några ägg kvar!?… från lössangreppet dom hade. Ska hämta ut mer medel mot det till veckan. Han har fina tänder och väldigt rena öron (en kille som håller hygienen ). För övrigt är han en toppen kille. Han är snäll och försiktig, lite svårt att sitta still men det lär han sig nog med tiden. Och han är lite blyg av sig och älskar att vara under täcket. Kanske pga katten som varit där innan!? Får se hur han beter sig utan katten.  Han är oxå en riktig pussis, eller är det bara saliv han vill åt!? haha!

[rinrats]
2

Min fina busiga kille! Nu blir du 8 veckor imorn och väger 253 gram!
Han platsar i min hand perfekt!

[rinrats]
3

Snart har det gått en hel undebar vecka med Elvis! <3 Han och jag har hunnit på denna tid funnit varandra. Vi känner oss trygga med varandra. Hans blyga beteende finns inte längre, han är mer frammåt. Men ändå är han ganska försiktig och myser väldigt gärna på axeln. Men är han smått rastlös springer han in i tröjan och springer runt och upp och ned. Så kan man oxå göra när man har tråkigt. <3

Det senaste dygnet har han öppnat ännu en sida. Han vill väldigt gärna busa med min hand. Han jagar mig och jag jagar honom. När jag får tag på honom och busar så slänger han sig på ryggen och vill bli kiklad på magen. Han busar gärna tillbaks med att använda sin mun, antar att det ligger i deras natur när dom leker. Det gör absolut inget ont, jag känner bara hans tänder lite lätt mot min hud. Det är full lek och vi båda glädjs mycket av leken. Det är så roligt att leka med honom att jag blir possetiv varje gång.

Han är rent av en jättemysig, rolig och snäll pojke. Han har visat mig saker som jag aldrig varit med om hos någon av mina råttor förut, nämnligen leken. Förutom det brukar jag skämma bort honom med saliv. Jag vet att råttor har väldigt lätt att fastna för det. Nu sitter han bara på min axel och väntar tills jag "råkar" ha munnen för nära honom! <3

Han har funnit en stor plats i mitt hjärta. Att ha en busig kille var verkligen en upplevelse jag inte viste fanns.

Självklart älskar jag alla mina råttor. Men Elvis tråd är Elvis tråd!

Nu hade jag tänkt att sova. Låter som om Elvis är vaken och busar med sina bröder. Får se om man lyckas somna under deras bus. Natti! :P

[rinrats]
1

Här kommer en ny bild på Elvis som numera håller vikten 295 gram!
Jag antar att det är en liten paus med växandet ett tag ^^

[rinrats]
0

Elvis 11 veckor och  väger 382 gram :)

Terato
0

Hihi, verkar vara en råtta som du håller mycket kärt!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[rinrats]
0

#7 Hehe ja, känns lite dumt att man har sina favoriter. Självklart älskar jag alla, men en del är bara för speciella ^^

[rinrats]
1

Elvis ger mig så fina gäspbilder 😃