Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 370 ggr
Mezzzanina
0

Medecinspruta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Lilla Pepsi har fått Vibramycin av vetrinären.Om ni ser på bilden som jag bifogar så ser ni medecinsprutan som följde med från apoteket.(Jag la en penna brevid så ni kan se storleken)Jag tycker att sprutan har för trubbig spets för en liten råttmun.Undrar om någon av er fått en bättre och smalare spruta att föra in medecinen med?Eller har ni något annat tips?Pepsi är inte förtjust i sin medecin och tar den inte heller om man provar med att lägga den i något gott.Och så gäller det ju att få i råttan rätt mängd.

Grodan
0

Det är ju en vanlig pipett/1-millilitersspruta, inga problem alls!

På en 4-5 veckors bebb ser det ut såhär

Young rat given Semper

passar jättebra i en råttmun

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mezzzanina
0

Nja, jag tycker det är svårt att få i Pepsi sin medecin med den.

Det är trubbigheten i toppen av pipetten som jag tycker känns stor för hennes mun.Men jag är väl bara en hönsmamma, ha ha!

Jag försöker att få in medecinen lite snett från sidan i munnen på den lilla,men hon är expert på att slinka undan. Och sedan så vill hon inte svälja,Suck.Jag provar knepet som jag gör med katterna och maserar henne lätt på halsen, men det tar bra tid innan hon sväljer.Ibland stänger hon ej munnen och ruskar på huvudet så både jag och hon har Vibramycin över oss.

Men jag ger mig inte..