(S) Håll Käft
födelsedatum:29 oktober 2012
färg, teckning o hårlag: silverblack eubk mm Dumbo
kön: hane
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning 6/6
faderns namn, födelsedatum, vikt Mine (Junior) 2011-12-25 (vet ej vikt vid parning)
moderns namn, födelsedatum, vikt Nav'i, okänt födelsedatum (vet ej vikt vid parning)
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: tjuvparning
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: han kostar 150:-
ort där råttan/råttorna finns: Örebro
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) Pm fungerar bäst
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: lilla Håll Käft söker ett nytt hem då tjejen som tingat honom backade ur, och jag verkligen inte kan behålla honom. han är en helt underbar grabb som älskar att oussas, och som mer än gärna snor all uppmärksamhet :)
You can't spell Bitchy without Itchy
Men herregud vad söt! *smälter*
hade jättejättegärna tagit honom, men har tingat en pojke som jag väntar på och ska inte ha fler tillskott just nu. men gud, riktigt söt 
Sorry för OT men båda gångerna tråden legat uppe på senast kommenterade tittar jag två gånger av förvåning :P "Håll käft" haha, fångar verkligen ens uppmärksamhet i alla fall! :D
Och gudomligt söt pojke!
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

om jag hade kunnat så hade jag behållt honom bara för att han är så underbar, och för att har ett sånt kul namn ;)
men förhoppningsvis så har jag nu hittat ett nytt hem åt honom där han kan få sin alldeles egna människa att älska
Har han hittat något hem ? Han var gudomligt söt !
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

förhoppningsvis så har jag hittat ett hem åt honom :)
men inget är klart ännu
Borde kanske skrivas med att denna kull ej får avlas vidare på. Så ingen köper i hopp om avel. Mamma till Mine och dennes linje bakom. Har avelsförbud utsatt från SRS pga faty eye bärare och får inte avlas vidare på!
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Det Zickan skriver är av yttersta vikt. så ingen som planerar avel ska ens fundera på denna rätta. Oavsett hur söt han är.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Men som sällskapskille kan han vara världens underbaraste, för att inte också att nämna 

Ja killen är nog en jätte go sällskapsråtta och kommer troligen göra sin nya familj väldigt glad. Det har jag noll åsikt på :-).
Ville bara framföra hur stor vikt det är att känna till just den defekten som ligger där. Och att den inte bör spridas så mycket mer. Är ännu inte vanlig alls i Sv och jag hoppas personligen att defekten kommer stanna på så här liten nivå.
Därav bra med att informera om detta så det kanske inte riskerar mer spridning i onödan.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

han säljs som sällskapsråtta, inte avelsråtta då det inte finns någon info alls bakom hans mamma
har du kvar honom? :)

ja, och han får stanna kvar då jag anser att det vore grymt att sära på honom & hans bror nu när de blivit så fästa vid varandra
Ska jag låsa tråden då?