Gäspa?
Är det bara mina råttor som gäspar så fort det kommer antingen nya människor, lagas mat, sträcker fram fingrarna, eller när det luktar godis. Är det så att de gör det för att få in fler lukter? Tycker att de gör det så fort nya människor kommer fram och hälsar på dem eller om det luktar gott :)
Vad tycker ni? Gör era råttor såhär?
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Mina råttor gäspar endast när de är nyvakna.. De tråkmånsarna! Jag som vill ha ett gäspfoto någon gång ;P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
De kanske sover och vaknar till när någon kommer?
Haha, ånej, det kommer någon främmande! Sooov!! Oj, de kommer in i vårat rum, Vaknaaa!! :P
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
jag har inte fått det intrycket när de gäspat på det här sättet.
tillexempel:
Jag satt på mtt rum men en nybakad bulle bredvid mig. De satt på en hylla och visste inte riktigt om de skulle våga komma ner och sno den. De stod och lutade sig utåt så de nästan föll ner. Samtidigt gäspade de flera gånger vardera. När de kände lukten av bullen. De hade INTE sovit. De var inte trötta bara grymt intresserade av bullen. Och de gäspade iallafall fem gånger var.
Och det var inte en trötta stora gäspningar bara små snabba väldigt ofta….
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
#4 "Put bulle here!" 😃
http://rattor.ifokus.se/articles/4dac787088f4722dc700153a-bitande-rattor Kolla videon längst ner i första inlägget, typ så eller?
Mina gör också när de är nyvakna, de gör det ofta men jag hinner ändå aldrig få ett foto :(