Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1242 ggr
[[Mellebelle]]
1

bruten nagel

råttpojkarna fick träffas för första gången och det blev lite bråk och tillslut såg jag att en utav dom ha typ brute nageln? det blöder. ska man bara låta det var eller vad ska man göra?

[[Mellebelle]]
0

+ att du såg jag att en av dom hade ett bitmärke på ryggen :(

ylva00
0

Min råtta skadade sig en gång, klon "ruttnade" och ramlade av men växte ut på några dagar!😉

Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram

[[Mellebelle]]
0

okej vad bra tack för svaret! :)

darkness
0

när jag badade en av mina dåvarande pojkar så bröt ena av en klo i handduken och de bara blödde och blödde.. så jag gjorde som ett eget plåster/bandage på honom med papper och idrottsskadetejp 😃

Han var så snäll och lät den vara och tvätta sig baara bredvid ^^

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

darkness
0

blev lite ot, men mena att det går ju att stoppa blödningen om det skulle vara mycket 🤓 haha

[[Mellebelle]]
0

okejokej! jo men de ha slutat blöda så får hoppas att de läker fint nu :)

darkness
1

ja då lär de läka (: de har ju bra läkkött ;) om det stavas så 😮

RåttanElin
0

Min ena tjej bröt ena klon. (Vet ej hur det gick till) Jag bara satt på eftermiddagen som jag alltid gör med råttorna. Och så såg jag plötsligt att min tröja hade massa blodfläckar. Jag blev ju jätterädd. Hela hennes tass var helt blodig. Eftersom inget ar brutet så avaktade vi lite grann med att åka till vetten. Och det blev mycket bättre. Det slutade blöda och hon hade inte så ont längre. Sedan såg vi att det var nageln som var borta.

Efter knappt en halv vecka mådde hon bra igen. Nageln hade växt ut och inga spår fanns längre kvar av såret. Jag fattade ju inte då när det bara rann och hela hon var blodig att det bara var en liten klo:)

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

[[Mellebelle]]
0

okej okej då är det ju inget att vara orolig för. Nu har jag sett att själva nageln har farit bort och nu är det bara en liten ''stubb'' med lite rött på.. kmmer nog läka fint :)

Freke
0

Vid tillfälliga mindre blödningar, så som avbrutna klor, små bett sår.

Kan man med fördel lägga på lite socker. Då sockret gör så att blodet koagulerar snabbare(Stelnar) och det är inget giftig, inget krångel så som om man ska försöka sätta plåster eller så.

Funkar bra på små bett och liknande oxå..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

[[Mellebelle]]
0

okej tack för tipset :)