Råttbok!
Hej!
Försöker plugga på så mycket som möjligt om råttor innan det är dags för köp! Har hittat massa bra information på internet, bland annat på denna sida.
Men undrar om det finns några bra böcker? Letat lite, men inte hittat någon som verkar värd att köpa.
Tack!
http://rattor.ifokus.se/articles/4dd6ad0fd4ebea3ebd003e5e-lilla-rattboken?discussions-2
:)
I övrigt.. Nej. Jag har då aldrig hittat någon som varit värd att investera i, inte på svenska eller danska i alla fall.
Fråga på närmaste bibiliotek
Marre
Jag hittade nyss en råttbok på två djuraffärer (samma bok) på Dog Leg och Djurmagasinet i uppsala. Du bor ju säkert inte i Uppsala, men det finns kanske fler affärer inom samma kedja i sverige?
Boken heter Råttor och är riktigt bra! Köpte en om dvärghamstrar för att jag har dvärghamstrar och en om råttor, fast jag inte har råttor, men jag bara älskar råttor! Någon gång i mitt liv ska jag skaffa råttor!
Författaren till boken heter Julia Smith och bokförlaget heter typ Pet friendly.
Intressant!
Jag var faktiskt på biblioteket och tro det eller ej, men de hade fem böcker om råttor! Ganska otippat. Lånade hem två i alla fall, som kändes som om de tillförde lite mer än vad jag redan visste från internet.
Och ja, lilla råttboken är redigt söt :)
#4 Kul :) Dela gärna med dig av titel o författare!
Dels är det Gerodean "Grodan" Ellebys gamla bok från -97 och sen är det en från icas bokförlag skriven av Gisela Bulla som heter Tamråttor.
En del vet jag ju redan, men skönt och läsa igenom något där allt är samlat också.
Jag läser Gisela Bullas just nu! Nästan läskigt…
Instagram @enzo.bordercollie & @mydoodl3s puss o Kram
#6 Jaha okej, dem känner jag till. Tänkte om det kanske fanns något nytt spännande.
Tyvärr verkar det finnas ytterst lite om just råttor, vilket är ganska förvånande då det ändå är ganska populärt. Kanske RiF kan ge ut en bok, men samlade artiklar och kunskap :)