Natt & Dag

På sommaren är jag för det mesta nattaktiv, så då är råttorna också det. De vaknar när jag vaknar ungefär.

här är det bara skiftning. beror på hur alla rör sig om det kommer många männikor in i rumet då är det liv direkt är det ingen då sovs det till och med igenom en häftig nysning 
de går upp på morognen när jag äter frukost för då brukar de få en smörgåsbit eller nått sådannt. sen öppnas buren när jag kommer hem jobbar skift nu på sommaren så då blir det senare vilket de verkligen uppskattar. sen håller de igång halva natten.

Tack för alla svar :D:D
Jag är inte ens hemma den tiden mina råttor sover mest, så jag behöver inte försöka ändra deras anturliga dygnsrytm. :)
mina rååtor som jag haft är mest aktiva på morgonen å lite senare på kvällen
Jag undrar…om du har fått dina råttor att bli dagaktiva som du, eller om de fortfarande är mer aktiv på natten? Kanske är det mittemellan?? Det är det för mig i alla fall ;)
Jag tycker inte att råttor är riktigt renodlade nattdjur som tex hamstrar, oftast tycker jag att de är vakna lite växelvis under dygnet med fokucering på kväll/natt och morgon. Men ändå så att de är uppe ibland under dagarna, äter, dricker, nosar runt osv. Mina råttor är det inte full fart hela dagen på, men är det fart på mig så är de vakna också och springer runt och försöker hålla koll på vad jag gör. Vem vet, det kan ju hända något roligt.. :)
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
Mina är också aktiva på morgon och kväll men även lite under dagen. Men morgonen är absolut favorit tiden. Tur att man själv är en riktig morgonmänniska. Natten vet jag faktiskt inte, sover oftast då och vaknar inte för mycket i världen
.