Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 599 ggr
Miisery
2013-02-19 10:38
0

Vattenbehållare?

Jag har nu påbörjat en behandling på min sjuka råtta och en av grejerna han ska ha är b-vitamin i vattnet.
Problemet är nu att jag skulle inte ha så mkt vatten i flaskan, utan bara precis för en dag eller två.
Men då läcker den..? Antar att det har med trycket o göra?

Hur hade ni gjort?
För det känns viktigt att han får det och inte botten på buren :/

Zakaraa
2013-02-19 10:41
0

Jag skulle köpt en ny vattenflaska istället.
Men vattnen ska ju bytas ut varje dag så det är fräscht

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Miisery
2013-02-19 11:30
0

Jo jag får kanske testa det, men undrar om inte det blir så även på en ny?
Kanske får köpa en liten liten… hmm..

Självklart ska vattnet bytas dagligen, det var bara rekomenderad mängd i behållaren. (vad dom dricker på en dag eller två) :)

Zakaraa
2013-02-19 11:57
0

Det som är viktigt med vattenflaskor är att alltid fylla den helt och håller, annars droppar dem :)
Med vissa flaskor får man även den beskrivningen med, alltså att man ska fylla så mycket det bara går för att slippa dropp.

MetalMii
2013-02-19 16:36
0

En vattenflaska tycker jag ska vara så liten som möjligt, den ska dock räcka i 24 timmar för min del.

Köp en mindre flaska eller fyll den helt och så får du helt enkelt ta svinn på b-vitaminerna iom att du byter varje dag.

Zakaraa
2013-02-19 16:40
0

Håller med #4, om han ska ha ett speciellt intag av vitaminerna så införskaffa en mus-vattenflaska. De är små och perfekta för transport eller tillfällen som dessa.

Lite OT men vad får han b-vitaminer för?

R8bus
2013-02-19 18:00
0

Det går ju även att ge vatten i skål, så kan man hälla upp så mkt man vill. Men vattnet blir då snabbt smutsigt.

tove.mcgrath
2013-02-19 18:29
0

på min står det att man ska skaka flaskan och sen ska den sluta droppa :S men fyller den alltid helt och då droppar den inte :P och ibland har det med vinkeln den hänger i att göra. fast min råtta föredrar av någon anledning att dricka ur skål :S

Zakaraa
2013-02-19 19:59
0

#7 jag använde vattenskål förut men upptäckte sedan hur pass smutsigt vattnet blev på bara någon timme, bytte därför till flaska som håller vattnet rent :)

Hmm att skaka flaskan låter lite roligt, det kanske funkar, haha! Får prova det med flask"hatten" som droppar lite :P

tove.mcgrath
2013-02-20 12:30
0

min råtta brukar på något vis hålla det rent när det är i skål :P hon är lite speciell xD ja prova det :P har själv aldrig provat dock :P

Exxozzie
2013-02-20 13:47
0

Varför kan man inte blanda i b-vitamin i maten? Det verkar vara jättekrångligt att han ska ta det via vattnet, tänkte jag.