Plexiglas hage
Då mitt rum inte är råttsäkrat så skulle jag verkligen behöva en hage, antingen en så pass stor och hög så att buren får plats inuti och kan stå öppen så att de kan springa ut och runt som de vill, eller lite mindre där buren inte får plats men fortfarande hög, så att de kan bli utsläppta ibland.
Jag skulle verkligen föredra en plexiglas hage eller bur som brukar finnas för kattungar så att det inte finns möjlighet för råttorna att klättra och rymma, men jag hittar inte någonstans att köpa sådana… Någon som vet vart det finns eller säljer sin plexihage, eller kanske bygger själv? Pma gärna i sånnafall :)

Det är ju inte svårt alls, köp plexiglas på närmaste bygghandel & limma ihopa delarna med silicon, lim eller dylik.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Tass, är också intresserad.
#1 Har du gjort en?
Hur som helst, jag tror verkligen inte att resultatet skulle bli bra om jag själv gjorde en, så har någon av er någon plexihage eller lust att bygga så hör av er till mig :)
Tass! Funderar också på hur man ska fixa till en plexihage. Funderade på om man kanske kan köpa plexiskivor och sedan skruva fast gångjärn mellan flera stycken, så den bli hopfällbar och tar lite plats när den inte används. Skriver här om jag vågar mig på det! :)
Vänliga Hälsningar
Malin
Jag hade förut flera tjockare "kartong" grejer som jag satte ihop med buntband och som jag kunde "stänga in" råttorna i. De var ungefär en meter höga så jag kunde hoppa över.
Pappa och jag pratade om det igår, har vi tur kanske de finns kvar i garaget (jag hade de när jag hade råttor för några år sedan). Den kunde fällas ihop och sedan vecklas ut när den skulle användas.