Hattifnattarna
HallonVarg kan med stolhet presentera:
Hattifnattarna
Dessa elva små sötnosar föddes 4/11 – 2012.
9 hanar och 2 honor blev det; i svart, choklad och… desert? (vi vet ju fortfarande inte hur den färgen fungerar men nog ser de lite desert ut hittills haha).
Mamma är vår underbara Orient [Ladugårdens Orientpipare] och pappa är stiliga Pippin [Shannaras The Godfather].
Kulltemat kommer sig av att pappa Pippin brukar kallas för "vår lilla hattifnatt" (för han är en riktig hattifnatt <3 haha). Så efter lite klurande så plockade vi upp Tove Janssons allra första muminbok – Småtrollen och den stora översvämningen – och valde helt enkelt citat där hattifnattarna var omnämnda.
Det här är alltså en skryttråd för dessa små sötingar.
Inget säljsnack i tråden tack!
Om ni är intresserade av råttor från HallonVarg så föreslår jag att ni tittar på vår hemsida om det istället för att prata om just det i den här tråden. Tack.
För mer bilder och info kan ni kika in på Hattifnattarnas egen sida. (:
Bedårande små varelser, och roliga namn! Bilden med den röda kulan är suverän, det ser ut som om kulan får deras ögon att lysa. :)
Vilka små sötsaker! ^^
Man får verkligen bebislängtan…
Underbara, allihop! 
Söta!
*Drömmer om att en dag äga en alldeles egen hallonvargråtta*
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
i #4 bebisen som är längst fram till vänster. Är den choklad? Så snygg brun färg :D
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#6. Ja det blev en riktigt lyckad bild! :D Den fick leka "topp" på vår hemsida med för att jag gillade den så mycket haha
#7. Javisst! =3 De är nära släkt med era med ;)
#8. Haha ja det är ju det jobbigaste med bebistrådar. XD Det är vekligen en fin kull – de är så fantastiskt knastriga de här små krabaterna haha. Vi brukar ha smask-bebisar mest annars XD
#9. Åh vad smickrande! *ler lyckligt* Låter som att vi gjort ett bra intryck på dig – det känns ju alltid bra :D Tack för supporten (:
#10. Jajjemän, det är lille hattifnattarna bara tittade den ende chokladhanen i kullen. (: En riktig liten myspropp som gärna sitter och somnar i handen XD
#10. Här har du en bild på hattifnattarna bara tittade. Tagen igår när han satt och somnade i handen på mig ;)
En sån charmig liten kille! :D
Fotade på sötnosarna igår. (:
Sjukt trevliga småttingar, det är rätt bra fart på dem för det mesta, de är pigga och nyfikna. Men de flesta är väldigt avslappnade i handen. Samt att nästan alla satt och började mysa när jag pratade med dem under fotografering <3
Börjar med en bild på mamma Orient (:
#23 <3
#27. Hehe synd att du inte ska ha hanar, annars hade du kunnat komma och prata lite med honom (;
#28 haha ja, jag vill verkligen ha hanar men allergin blossar upp då :(
Rent personmässigt så är det hanar som passar mig bäst.. men då är det ju den här jäkla allergin som dyker upp.. Vågar inte chansa igen.. :/
Vi får se hur det blir när/om jag tar en till kull, hur jag tål dem (var ju en kull som blev starten på mitt allergibesvär)Men han har verkligen ett otroligt uttryck!
Någon här på Rif som köpt från kullen?