Va för färg e detta?
Ser ut som en black husky roan :) Roan = anlaget som gör att färgen bleks med åldern. Svårt att vara helt hundra på att han är just black, det kan bara den som sett honom som liten råttunge veta helt säkert.
Får jag upplysa om att kutterspån ej är bra för råttor, de är farligt för deras luftvägar! Om du nu är kutterspån..
#2 På den bilden ser det ut som att han är påväg att tappa bebispälsen, så hela han ser lite luddig och tunnhårig ut. Men nu kan jag med största säkerhet säga att han är black husky roan🙂
Och ja, som #3 säger så är kutterspån inte bra för de små. Det är dammigt och innehåller terpentin som är cancerframkallande, så jag föreslår att du byter till något annat, exempelvis alspån, aspspån eller hampaströ. Sedan utgår jag också från att han har en kompis?
Black husky roan :)
Han har en kompis :3 sin bror som heter Kolgrim :3 som är lika gammal som han :3
Och ja ska byta ut spånet så snart ja har råd..
Ursäkta att jag säger det men om du inte ens har råd att köpa ett spån som inte är skadligt för dem, ska du verkligen ha dem då? Förstår självklart att man kan ha det ekonomiskt tufft vissa månader men det känns som att man borde kunna spara undan lite i nödfall, då det trots allt är skadligt för dem menar jag?
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Byt ut spånet mot tidningspapper, det får man ju gratis via all reklam! :)
Håller med #8. Kör på tidningspapper, åtminstone till du har råd med annat strö. Se till att spara lite pengar varje månad, så att du har råd att köpa det som behövs, annars är det nog bäst att omplacera dina småttingar, så de kan få allt de behöver.
Ja tog bort spånet å bytte mot tidnings papper.
#10 Härligt! :D
Ja det är en black husky roan 🙂
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.