Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 402 ggr
Apootie
0

Utökat flocken

Hej!

Jag vet att det finns andra trådar, men visste inte vart jag skulle skriva.
Jag utökade min flock idag, med en lite hanbebis. Hade innan 2 st ca4månaders hanar som är jättesnälla. Jag gjorde precis som man ska, och det gick hur bra som helst! De trivs super tillsammans. Men nu har jag en fråga!

Ena sekunden ligger de och sover med varandra och andra sekunden är de andra på den lilla och ska slicka honom på könet (??) och vända på honom och så. Han ger små protestpip, men låter dem göra så. Är detta rangordningen som flyttas runt och undersöks? Ser lite brutalt ut, även om jag vet att de inte är våldsamma mot honom. de har inte visat några tecken för aggressivitet alls.

Tacksam för svar, detta var min första introducering.

Apootie
0

Ingen? 😕

darkness
0

Undersöker, rangordning, dominans kanske? Har vart med om de förr bland mina o sen har de gått över :) håll koll bara så de inte går överstyr :)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

silverorm
0

Fullt normalt beteende, var du glad att de inte kissar på honom oxå..😉

darkness
0

Men kan säga att det är normalt att de gör så :)

Apootie
0

Vad bra. De har lugnat sig lite med att sniffa och hålla på, får hoppas att de inte börjar igen under natten 🙂

tack för svaren. Känns lite mer lugnande nu :)

#3 Haha! ja 😃

darkness
3

Haha lite OT men när du skrev de #3 så kom jag o tänka på när min ena råtta stod på burbottnen och min andra satt uppe i en sån där IKEApåshållare och hon kissa ner på min råtta som stod under den xD guud vilken förtvivlad min hon hade xD o dem råttan som kissa bara gäspa o gick o la sig igen nöjd x)

Apootie
0

#6 hahahahaha vilken syn!! Hahahaha ❤️