Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 625 ggr
gneza
0

Skabb/vårtor?!

Mina råttor har som små rosa prickar/vårtor på magen och de har börjat klia sig rätt mycket. Vad är det? De har inga sårskorpor, blod eller så. Kan det vara skabb? Tycker inte det ser ut som det, men jag är osäker…..

Mapel
0

Det är inte bröstvårtorna då? När våra honor brunstar blir de inland lite tydligare. Men har aldrig upplevt att de kliar sig mer då så det kan ju vara nått annat.

gneza
0

Ja…… det kanske det är. Fan vad korkad jag är -.- Hur många bröstvårtor har råttor? Det är mina första råttor så jag har verkligen noll koll och erfarenhet av sånt här…

Vad kan det vara som kliar? Är det vanligt att råttor kliar sig? Jag ser inga gnetter eller löss, inga sår, ingenting…

Mapel
0

Är inte helt säker på exakt antal men från 6 och uppåt på varje sida alltså minst 12 stycken på våra små töser. Våra råttor brukar klia sig en del, tror även att det är lite av en överslagshandlibg ibland. När de inte vet vad de ska göra så kliar de sig eller tvättar sig. Jag tror inte att du behöver vara orolig men kliar dem sig verkligen hela tiden så kan det ju vara något annat. 😊